Főoldal > MOZGÁS > Így eddz a tengerparton!

Így eddz a tengerparton!

edzésfutáshomokmozgássporttengerparttréning
0

Írta: and

A tengerparti edzés nagyon hatékony, igazán gyorsan áramvonalassá, tónusossá varázsolja a

A tengerparti edzés nagyon hatékony, igazán gyorsan áramvonalassá, tónusossá varázsolja a tested. Amikor ennyire instabil felületre érkezel, eleinte a séta is elég kihívás lesz a homokban. Adunk néhány tippet, hogy a lehető legtöbbet tudd kihozni a homokos tengerparti edzéseidből.

1. Dobd el a cipődet!

A cipő nélküli séta remek érzés, és segít, hogy hozzászoktasd a lábad az új talajhoz. A talpon számtalan kis izom van, ezeknek pedig igazán jót tesz a cipő nélküli séta. Nagyon gyorsan meg fogod tanulni, hogyan haladj gyorsan és hatékonyan a homokban.

2. Sétálj a száraz homokon!

Miközben érzed a hullámok alkotta száraz homokot, nagyszerűen élvezheted a napsütést. Ne is próbálj meg ellenállni egy ilyen óceán melletti száraz homokos sétának! Ha keményebb edzést szeretnél, irány a száraz homok! Egyből érezni fogod, hogy a szívritmusod felgyorsul, és keményebben dolgozol.

strandedzes2.jpg ()

3. Kezdd a futást lassan!

30 perc futás a homokban sokkal több kalóriát éget el, mintha ugyanennyi időt betonon töltenél. Ez teszi a homokban futást fantasztikussá, de ilyenkor sokkal nagyobb súly nehezedik a térdedre, csípődre és az egyenetlenségek miatt a bokád is jobban igénybe van véve. Ha homokban futsz, mindig olyan cipőt válassz, melyben stabil a talajfogásod és a futást kezdd a megszokottnál lassabb tempóban!

4. Tegyél bele magas intenzitású, intervallumos részeket!

A magas intenzitású edzés a homokban segíteni fog, hogy gyorsabban legyenek formás idomaid. Főleg a csípő, derék és a lábak vannak ilyenkor keményen megdolgoztatva. A futásodba tegyél bele 10-15 mp nagyon erős sprintet, majd folytasd a kocogást! Érezni fogod, hogy a szívritmusod felgyorsul és az izmaid igazán dolgoznak.

5. Ügyelj a megfelelő terhelésre!

A nem egyenletes felületen futás jobban terheli a térded, szóval kerüld a nagyon egyenetlen felületet! Ha oda-vissza futsz ugyanazon a szakaszon, akkor mind a két oldalad azonos mértékben terheled. Ha bármilyen fájdalmat vagy nehézséget érzel a lábad/csípőd környékén, állj meg!

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X