Főoldal > MOZGÁS > 4 ok, amiért még mindig nem izmosodsz

4 ok, amiért még mindig nem izmosodsz

edzésegészségizmosizmosodáskondimozgássport
0

Írta:

Minden idődet a kondiban töltöd és egészségesen étkezel, de még mindig nincsen kockahasad? A következő okok miatt könnyen rossz irányba tarthat az edzésed!

1.     Átestél a ló túloldalára

Az extremitások könnyen lelassíthatják az izomzatod kialakulását. Nem érdemes egyszerre megvonni magadtól a szénhidrátokat és az értékes tápanyagokat, csak fehérjén élni és napi 2-3 órában súlyokat emelgetni, mert túl fogod feszíteni a húrt – a tested pedig nem lesz hálás érte!

Fontos, hogy egy olyan életmódot alakíts ki, amelyet hosszú távon is fent tudsz tartani. Ahelyett, hogy mindent egyszerre vetnél be a cél érdekében, haladj fokozatosan, apró lépésekben: a kulcsszó legyen a mértékletesség! Pár héten belül látni fogod a változást.

 50986764 - two young beautiful women working out in gym

2.     Tájékozatlan vagy

Ahhoz, hogy sikerre tudd vinni az izomzatod növelését, tájékozódnod kell! Ne sajnáld az időt a kalóriatáblázat memorizálásra, az izomzat működésének felületes ismeretére, a sportgyakorlatok pontos elsajátítására és az ételmennyiségek kiszámítására! Ezek az ismeretek bőven meg fognak térülni, de a tájékozatlanság könnyen tönkreteheti az edzésedet. Egy szirupos cappuccino vagy latte például 500 kalória is lehet – ez pedig sutba vághatja a diétádat!

3.     Nem pihensz eleget

Még egy élsportolónak is vannak pihenőnapjai. Hiszen minden sportszakértő tudja, hogy akkor lehet a legjobban teljesíteni, ha hagyunk időt a mozgás utáni pihenésre és relaxálásra.

Amennyiben te csak edzel és edzel, a pihenőnapokat pedig kihagyod, veszélyezteted az izmaid, az izomszalagjaid és a csontjaid épségét – hogy a mentális és fizikai kimerültségjelekről ne is beszéljünk. Tarts be a mértékletesség szabályát, és nem lesz gond!

4.     Ugyanazokat a gyakorlatokat csinálod

Egy valamit fontos tisztázni: csak biciklizéstől, futástól vagy súlyemelgetéstől még nem leszel izmos – mozgásformák kombinációit kell bevetned ahhoz, hogy a tested összes izomzatát megmozgasd!

Ha ugyanazok a gyakorlatokat csinálod heteken-hónapokon át, az izmaid hozzászoknak a már bejáratott gyakorlatokhoz, és nem fognak tovább fejlődni. Amennyiben Te is ebben a fázisban jársz, javasoljuk az új sportágak felfedezését, a táv és az ütem növelését, valamint felcsatolható súlyzók használatát!


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X