Főoldal > MOZGÁS > 4 ok, amiért még mindig nem izmosodsz

4 ok, amiért még mindig nem izmosodsz

edzésegészségizmosizmosodáskondimozgássport
0

Írta:

Minden idődet a kondiban töltöd és egészségesen étkezel, de még mindig nincsen kockahasad? A következő okok miatt könnyen rossz irányba tarthat az edzésed!

1.     Átestél a ló túloldalára

Az extremitások könnyen lelassíthatják az izomzatod kialakulását. Nem érdemes egyszerre megvonni magadtól a szénhidrátokat és az értékes tápanyagokat, csak fehérjén élni és napi 2-3 órában súlyokat emelgetni, mert túl fogod feszíteni a húrt – a tested pedig nem lesz hálás érte!

Fontos, hogy egy olyan életmódot alakíts ki, amelyet hosszú távon is fent tudsz tartani. Ahelyett, hogy mindent egyszerre vetnél be a cél érdekében, haladj fokozatosan, apró lépésekben: a kulcsszó legyen a mértékletesség! Pár héten belül látni fogod a változást.

 50986764 - two young beautiful women working out in gym

2.     Tájékozatlan vagy

Ahhoz, hogy sikerre tudd vinni az izomzatod növelését, tájékozódnod kell! Ne sajnáld az időt a kalóriatáblázat memorizálásra, az izomzat működésének felületes ismeretére, a sportgyakorlatok pontos elsajátítására és az ételmennyiségek kiszámítására! Ezek az ismeretek bőven meg fognak térülni, de a tájékozatlanság könnyen tönkreteheti az edzésedet. Egy szirupos cappuccino vagy latte például 500 kalória is lehet – ez pedig sutba vághatja a diétádat!

3.     Nem pihensz eleget

Még egy élsportolónak is vannak pihenőnapjai. Hiszen minden sportszakértő tudja, hogy akkor lehet a legjobban teljesíteni, ha hagyunk időt a mozgás utáni pihenésre és relaxálásra.

Amennyiben te csak edzel és edzel, a pihenőnapokat pedig kihagyod, veszélyezteted az izmaid, az izomszalagjaid és a csontjaid épségét – hogy a mentális és fizikai kimerültségjelekről ne is beszéljünk. Tarts be a mértékletesség szabályát, és nem lesz gond!

4.     Ugyanazokat a gyakorlatokat csinálod

Egy valamit fontos tisztázni: csak biciklizéstől, futástól vagy súlyemelgetéstől még nem leszel izmos – mozgásformák kombinációit kell bevetned ahhoz, hogy a tested összes izomzatát megmozgasd!

Ha ugyanazok a gyakorlatokat csinálod heteken-hónapokon át, az izmaid hozzászoknak a már bejáratott gyakorlatokhoz, és nem fognak tovább fejlődni. Amennyiben Te is ebben a fázisban jársz, javasoljuk az új sportágak felfedezését, a táv és az ütem növelését, valamint felcsatolható súlyzók használatát!


További cikkeink a témában

turmixzsírégetés

Top 3 zsírégető turmix edzéshez

Írta:
10 napja 0

A mesterséges turmixokat igazi csodaszernek tartjuk, fogyaszt, vagy épp izmot épít, ráadásul nem macerás, csak fel kell oldani egy kis vízben vagy tejben, és már fogyasztható is. Azonban sokkal egészségesebb italt készíthetünk magunknak pár perc alatt, csak némi hozzávaló és egy botmixer kell hozzá.

Kövess Facebook-on!
X