Főoldal > mozgas > Így tartsd meg fiatalságod az edzés segítségével

Így tartsd meg fiatalságod az edzés segítségével

edzésegészségenergiaerősítő edzésfiatalságfutásizomkardiomozgáspihenéssport
0 0

Írta:

Ha már rendszeresen mozogsz, akkor remek úton jársz. Akad azonban néhány dolog, amit nem árt időnként ellenőrizned. Kis változtatásokkal, sokkal hatékonyabb lehet az edzésmunkád. Amiért mind a tested, mind a fejed hálás lesz. És nem mellékesen, még fiatalabbnak is tűnhetsz.

1. Ne csak kardiózz

Remek alapot biztosít a futás, vagy a kerékpározás, de felmérések szerint súlyzós, vagy saját testsúlyos gyakorlatokat is végezned kell, hogy az izmaid megmaradjanak. A korodtól függetlenül próbáld meg ezekkel is variálni a kardió edzéseidet.

2. Ügyelj a helyes testtartásra

Ne csak edzés közben, a hétköznapokon, akár munka közben is érdemes figyelni erre. A rossz tartással főként a gerincedet terhelheted rosszul, ami örökre hajlott hátat eredményezhet. Kérd személyi edző segítségét, ha pedig már gondod van a testtartással, akkor iratkozz be jógára vagy pilatesre.

3. Maradj robbanékony

Úgy érzed, hogy lassul a reakcióidőd? Maradj éles azzal, hogy időnként nehezebb súlyokkal dolgozol, erőteljesebb ugrógyakorlatokat, futás közben pedig sprinteket végzel. Az izmaid hálásnak lesznek érte, tovább maradsz friss, fiatalos, lendületes.

4. Dolgoztasd a medencefenék izmaidat

Talán nem ezekre akarsz leginkább rágyúrni, amikor rendszeres edzésre adod a fejed. De nem árt folyamatosan karbantartani őket. Az ehhez szükséges Kegel-gyakorlatok mind a nők, mind a férfiak esetében számos előnnyel járnak.

42653605 - happy hip hop dancer at workout in studio. healthy lifestyle concept.

5. Próbáld ki a HIIT edzéseket

Valószínűleg hallottál már erről az edzésmódszerről, de talán azt gondoltad, hogy valami múló hóbortról van szó. A vizsgálatok alapján úgy tűnik, hogy hihetetlenül hasznos az öregedési folyamatok lassításában. Számos egészségügyi előnye mellett, a cukorbetegség kockázatát is csökkentheti.

6. Fejben is légy erős

Ne csak a testedre figyelj, próbálj ki olyan edzéseket, amelyek a mentális egészségedre is ügyelnek. Ebből a szempontból a legegyszerűbb választás a jóga, vagy a különböző harcművészetek.

7. Iktass be pihenőnapot

Szép dolog a lelkesedés, de nincs értelme állandóan az edzőteremben vagy a futópályán lenni. A folyamatos, állandó terheléssel kevésbé lesznek rugalmasok az izmaid és bőröd, ami plusz ráncokat is és foltokat is eredményezhet.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

fenékfitnesz

A kerek popsi titka

Írta:
3 napja 0 0

Míg vannak a testnek olyan területei (pl. mellek, csípő szélessége) amelyeken sem életmóddal, sem edzéssel nem változtathatunk, addig a popsinkat olyanra kerekíthetjük, amilyenre csak szeretnénk. A gyakorlatokat azonban érdemes egyénre szabottan végezni, hogy az eredmény pont olyan legyen, amilyenre vágyunk.