Főoldal > MOZGÁS > Így fuss a forróságban

Így fuss a forróságban

futáskánikulanyári futássport
0 0

Írta:

A hőségben sem kell nemet mondanod a futásra, de a saját érdekedben jobb, ha betartod ezt az öt alapszabályt.

1. Maradj hidratált

Talán mondanunk sem kell, hogy a hidratálás alap, ha futni mész – a nagy melegben meg aztán pláne. Vigyél magaddal vizet, ha 20-30 percet tervezel be, ha pedig 60 percet, vagy ennél többet, akkor sportitallal gondoskodj az ásványi sók pótlásáról is. A lényeg, hogy semmiképp se hagyd otthon a kulacsodat.

2. Tervezd meg az útvonalad

Tudd előre, merre kanyarodsz majd, és mondd el vagy írd meg üzenetben legalább egy embernek, hogy tudják, merre jársz. Vigyél magaddal személyit és telefont, hogy a családod vagy a barátaid elérjenek, ha nem érnél haza a megbeszélt időben.

3. Változtass a szokásaidon

Nem mindenki szereti már kora reggel róni a kilométereket, de nyáron ebben a napszakban van a leghűvösebb, ezért érdemes a délutáni vagy esti futást inkább reggelre átütemezni.

4. Fuss lassabban

Teljesen normális, ha a melegben hamarabb kifáradsz, vagy úgy érzed, nem bírod úgy a futást, mint máskor. Azt javasoljuk, próbálj eleinte a megszokott tempód 60-70 százalékán dolgozni – aztán ha a tested néhány edzés után hozzászokott valamelyest a kinti hőmérséklethez, akkor ismét egy kicsit jobban rákapcsolhatsz. De ne feledd, csak óvatosan. Nem az a cél, hogy rosszul legyél, hanem az, hogy nyáron is élvezd a mozgást.

5. Fuss teremben

Ha imádsz a természetben futni, talán el sem tudod képzelni, hogy futópadra válts. Márpedig ha a kora reggeleket nem neked találták ki, vagy ha akkor sem bírod elviselni a kinti meleget, viszont a futás nagyon hiányzik, szerintünk mindenképp érdemes megfontolnod, hogy felkeress egy edzőtermet. Ki tudja, még a végén találsz valami jó kis csoportos órát is, ami remekül illik majd a futás mellé az edzéstervedbe.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában