Főoldal > MOZGÁS > Az alvás vagy az edzés a fontosabb?

Az alvás vagy az edzés a fontosabb?

alvásedzésmozgássport
0

Írta:

Lehet, hogy szeretsz reggel edzeni, vagy rögtön ébredés után, éhgyomorra futni. De az is előfordulhat, hogy inkább kinyomod az ébresztőt és lustálkodsz még egy picit.

A szakemberek szerint éjszakánként 7-9 óra alvás az ideális. Ám ezzel együtt tény, hogy sokan túl keveset alszanak, és túl keveset is edzenek, így mindkettő rossz hatással lehet az egészségükre.

A jó alvás rendkívül fontos a testednek. Segít megőrizni a mentális és fizikai képességeidet, ráadásul erősíti az immunrendszert is. Vizsgálatok megállapították, hogy az álmosság súlygyarapodást is okozhat. Ilyenkor ugyanis több ghrelin „éhséghormon” termelődik, aminek hatására könnyebben elcsábulhatsz egészségtelenebb éhségűző falatokra.

Ez alapján úgy tűnhet, hogy az alvás lényegesebb. De azért nem ilyen egyszerű a kérdés. Az edzésnek számos pozitív hatása van az alvásra vonatkozóan is. Sportolás közben például endorfin szabadul fel a testedben, amitől jobb lesz a hangulatod. Vizsgálatok mutatták ki azt is, hogy akik rendszeresen mozognak, azok többet és jobban alszanak éjszakánként. Különösen akkor pozitív a hatás, ha valaki az edzéseit a reggeli, vagy a délelőtti időpontokban végzi el.

Szóval próbáld meg összhangba hozni az alvást és az edzéseket. Ne menjen egyik se a másik kárára. Ha eleget alszol és edzel, akkor hosszabb ideig maradhatsz egészséges. 

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X