Főoldal > MOZGÁS > Mindennapi szokások az egyensúlyodért

Mindennapi szokások az egyensúlyodért

edzésegyensúly
0

Írta:

A jó egyensúly nem csak a tornászok számára fontos, hanem az általános fizikai jóléthez is. Apró, napi feladatokkal fokozatosan javíthatsz az egyensúlyodon és a koordinációdon.

Lehet, hogy nem éppen az egyensúly a lapos has kulcsa, de figyelemre méltó tény, hogy az agy, a szem, a tapintás, a belső fül, és testünk számos izmának együttes munkája kell ahhoz, hogy egyensúlyozni tudjunk. Ha nagyobb az egyensúly, akkor könnyebb lesz a tartásod, függetlenül attól, hogy állsz, ülsz, vagy éppen egy gyakorlatot végzel edzés közben. Ha kiegyensúlyozott vagy, a jobb és bal oldalad egyenlő erőfeszítést tesz, így nem kell túlerőltetned egyik oldaladat sem, így kevesebb lesz a fájdalom is.

Egyszerű szokások

Az egyensúly megteremtése hasonlóan működik, mint megtanulni játszani egy hangszeren – kitartásra és napi gyakorlásra lesz hozzá szükséged. Nem véletlen, hogy a gyerekek egyensúlyérzéke annyira kiváló, hiszen állandóan instabil helyzetekkel kísérleteznek, míg a felnőttek, akik sokat ülnek, kevésbé ügyesek. Szerencsére az egyensúlyt erősítő feladatokat számos napi tevékenységbe beépítheted.

Fogmosás közben

Állj egy lábon, amikor fogat mosol, ezzel is fejlesztve az egyensúlyt. Minden fogmosáskor válts lábat.

Séta közben

Ha nincs nagy forgalom az utcán, akkor próbálj meg a lehető legegyenesebb vonalon közlekedni. Ezt otthon is gyakorolhatod, például a járólapon, ahol végig tudsz menni a lapok találkozásának vonalán.

Ha leejtesz valamit

Ha egy apró tárgy leesett a földre, vedd fel mérlegálláshoz hasonló módon, úgy, hogy egyik lábadat kinyújtva megemeled hátrafelé. Ne csüggedj, ha egyszerre nem sikerül így elérned a tárgyat, ha gyakorolsz, egy idő után nagyon ügyes leszel ebben.

Amikor sorozatot nézel

Ha nézel valamit a TV-ben, vagy a laptopodon, a kanapé helyett ülj inkább egy fittball-ra. Kezdd el fél órás sitcom epizóddal, majd haladj fokozatosan, hogy később egy 2 órás filmet is könnyedén végignézhess így.

Amikor eszel

Told a széket annyira közel az asztal széléhez, miközben ülsz, amennyire csak tudod. Ez arra késztet, hogy ülj nagyon egyenesen.

Ha metrón, vonaton ülsz

Ha állsz a metrón, állj egy kicsit szélesebb terpeszben, és hajlítsd be enyhén a térdedet. Ne kapaszkodj, dolgozz lábizomból, ez is segíti fejleszteni az egyensúlyt.

(VIA)

Fotó: iStock


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X