Főoldal > MOZGÁS > 5 nyomós ok, hogy kihagyd az edzést

5 nyomós ok, hogy kihagyd az edzést

edzésedzés kihagyásatestmozgás
0

Írta:

Természetesen vannak kifogások, amelyek nem valós, nyomós érvek arra, hogy kihagyod az edzést, sokkal inkább a lustaság a motiváló erő. Azonban a következő 5 ok esetén valóban jobb, ha inkább elhalasztod.

Ha lebetegedtél

A betegség valóban nyomos oka az edzés kihagyásának, különösen, ha a következő tüneteket tapasztalod:

  • láz: ezt a mozgás lehet, hogy tovább fokozná
  • mély, hurutos köhögés: ezt is csak súlyosbítja az edzés, főként, ha a pulzust és a légzést is megnöveli
  • dehidratáció és fáradtság
  • általános rossz közérzet

Ha nem érzed, hogy semmi energiád, és a tüneteid csak a nyakad felett jelentkeznek, és ezek is enyhék, akkor egy könnyű, mérsékelt mozgás beleférhet. De az sem baj, ha ilyenkor kimarad az edzés. Pihend inkább ki!

Annyira fáradt vagy, hogy ki sem lehetne vontatni az ágyból

Ha valaha is nagyon túledzetted magad, akkor biztosan ismered ezt az érzést. Ilyenkor még a másik oldaladra fordulni is nehéz, nem hogy kimászni az ágyból. Ha ennyire fáj a mozgás, nagyfokú izomlázad van, inkább pihenj egy napot. Ha a mozgásod korlátozott tartományban van, az izmaid érintésre fájnak, fáj a mozgás, mindenképpen pihenj inkább. Előfordulhat, hogy másnapra rosszabb lesz a fájdalom, ilyenkor még 1-2 napot jobb rápihenni.

Az orvosod azt mondta

Ha egy betegség miatt tilt el az orvos néhány napra az edzéstől, jobban jársz, ha rá hallgatsz. Természetesen akkor is tartsd be az ajánlást, ha egy sérülés miatt javasolja, hogy inkább ne menj edzeni. Megkérdezheted, hogy esetleg úgy mozoghatsz-e, ha a sérült területet nem dolgoztatod meg, illetve, hogy konkrétan milyen gyakorlatokat, mozgásformákat kerülj. Érdemes érdeklődnöd, hogy van-e olyan mozgásforma, amely segít, illetve hogy érdemes-e fizikoterápiára menned. Ha a kérdések ellenére is teljesen eltilt az edzéstől, annak bizonyára nagyon nyomós oka van.

Másnapos vagy

Sajnos egy átmulatott éjszaka után nem fogod csak úgy kiizzadni alvás közben a méreganyagokat. A szervezetnek erre nagyon kifinomult rendszere van, mely során a máj eltávolítja a toxinokat, majd azok távoznak. Másnaposan az ember dehidratált, ügyetlenebb, és gyakran rossz a közérzete. Ilyenkor ugye jobb, ha inkább otthon maradsz?

Hosszú távú kialvatlanság

Ha kialvatlan vagy, az edzés és a koffein segíthet felpörögni, azonban ha már jó ideje fennáll ez a probléma, jobban teszed, ha kihagyod az edzést. A krónikus alváshiány tünetei a teljesítmény csökkenése, lassú reflexek és reakcióidő, koncentrációs nehézség, fájdalom, és persze a nagyfokú fáradtság. Ilyenkor nem testmozgásra van szükség, hanem alvásra.

(VIA)

Fotó: Getty Images


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X