Főoldal > MOZGÁS > Egyszerű módszerek az egyensúlyod javítására

Egyszerű módszerek az egyensúlyod javítására

egyensúlystabilitás
0

Írta:

Az izmok, amelyek segítenek, hogy stabilan álljunk fokozatosan gyengülnek 30 éves korunk felett.

A stabilitásunk, egyensúlyunk megerősítése segíthet, hogy megelőzzük az elesést, jobb lehet a mobilitásunk, kevesebb a sérülés, még az edzéseink is hatékonyabbak lehetnek általa, és növelheti az általános erőnlétet is.

A következő módszerek segíthetnek javítani az egyensúlyunkat.

Egy lábon állás

Mosogatás közben például kipróbálhatod, hogy egy lábon állsz. Fokozatosan próbáld kitartani a pózt mindkét lábadnál 30 másodpercig. Amikor ez már jól megy, kevésbé stabil felületen is próbálkozhatsz, mint például egy matracon a földön.

Billegő deszka/egyensúly deszka

Ennek az eszköznek a célja az egyensúly fejlesztése: egy tanulmány résztvevői heti három alkalommal, 6-6 perces edzések során tudták javítani a stabilitásukat az eszközzel. A gyakorlathoz úgy kell a deszkára állni, hogy a lábak vállszélességben vannak terpeszben, a hasizom feszes, és előre hátra, majd oldalra kell billegni, 1-1 percig. Legalább két percig próbáld végezni kapaszkodás nélkül a gyakorlatot, vagy anélkül, hogy a deszka a padlóhoz érne.

Járj sarkon, lábujjhegyen, tyúklépésben

Remek gyakorlat, ha 20-20-20 lépést teszel sarkon járva, lábujjhegyen, majd tyúklépésben, előre és hátra is.

Guggolás

A stabil lábak segítenek megelőzni az eséseket, ehhez remek gyakorlat a guggolás. Állj csípő szélességű terpeszbe, hajlítsd be a térded, ereszd le a csípőd, lassan leengedve magad, mintha egy székre próbálnál leülni. A karod és a hátad legyen egyenes, a hasizmod feszes.

Pihend ki magad

Éjszaka több mint 7 órát aludj, mert az alváshiány lassítja a reakcióidőt, és így könnyebben eleshetsz. Egy kutatás során 3000 idősebb nőt vizsgáltak, és megállapították, hogy azok, akik 5-7 órát aludtak, 40%-kal nagyobb eséllyel estek el, mint azok, akik ennél több időt töltöttek alvással.

(VIA)

Fotó: Getty Images


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X