Főoldal > EGÉSZSÉG > A C-vitamin tényleg olyan hatékony, akár az edzés?

A C-vitamin tényleg olyan hatékony, akár az edzés?

C-vitaminedzésegészségérrendszerkeringésmozgássportszív
0 0

Írta:

Amikor az egészséged jó és nem vagy rákényszerítve a mozgásra, nehéz elindulni a szabadba vagy a terembe. Azonban több száz egészségügyi előnye van annak, ha mozogsz, kezdve a fogyástól a szív- és érrendszeri egészségen át egészen a hangulatjavításig.

Még akkor is érdemes mozogni, ha 100%-ban egészséges étrendet folytatsz, mert edzés nélkül hiányzik a puzzle egy darabja. Ám van egy vitamin, ami sokat segíthet rajtad! Egy friss tanulmány arra világított rá, hogy a C-vitamin a testmozgáshoz hasonlatos hatásokkal bír a szív egészségét tekintve.

A C-vitamin tényleg olyan hatékony, akár az edzés?

Nos, nem egészen. A C-vitamin a kutatók szerint hasonló pozitív hatással bír a szív- és érrendszerre, mint a mozgás, de az edzés nyújtotta többletelőnnyel, mint például anyagcsere-fokozó, immunerősítő és agyserkentő hatás, nem bír. Igen, bizonyos fokig a C-vitamin önmagában foglalja a mozgás nyújtotta előnyöket, de nem az összeset. Tény, hogy az egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozás és a testmozgás kombinációja nyújtja a lehető legnagyobb előnyöket.

A kutatók szerint a C-vitamin ugyan jó hatással van a szívre, nem tudja elősegíteni a fogyást, nem helyettesíti a fizikai aktivitás nyújtotta pozitív hatásokat. Ezen felül nem tudja szabályozni a vérnyomást és koleszterinszintet, melyet az edzés természetes módon tart a normál értéken belül. A C-vitamin ugyan nagyszerű és elengedhetetlen az egészséghez, önmagában nem tesz egészségessé.

Más megoldások a szív egészségéért

Minden olyan gyakorlat jót tesz a szíved egészségének, amely során a pulzusod megemelkedik, például futás, séta, és jóga. A stressz csökkentése szintén jót tesz, bárhogyan is éred ezt el. Mivel a stressz nagyon erősen negatívan hat a szívre, nagyon fontos, hogy minden nap relaxálj, meditálj, vagy csinálj valami olyasmit, amivel csökkented a szintjét. A stressz kezelésben fontos szerepet játszik a D-vitamin és a B-vitamin, ezért fontos, hogy a megfelelő mennyiségről gondoskodj!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában