Főoldal > DIÉTA > Ezek az ételek hatnak legjobban az emésztésre

Ezek az ételek hatnak legjobban az emésztésre

alkoholanyagcserebanánbélrendszerchilicsokoládéemésztésemésztésfokozó ételemésztőrendszergyömbérhúskukorica
0 0

Írta:

Íme a legjobb és legrosszabb emésztésfokozó ételek

Az emésztés egy nagyon fontos folyamat, ugyanis ezáltal nyeri a test az energiát és tápanyagokat a működéshez, fejlődéshez, regenerálódáshoz. Így leginkább egy ház építéséhez hasonlít a folyamat és tulajdonképpen olyan is: ha nincs alapanyag a házhoz, leáll az építkezés. Az emésztéshez is ez kell, táplálék. A folyamat már a számban elindul, mivel a nyál már elkezd szénhidrátot emészteni. Ha fogyni szeretnél, minél gyorsabb emésztésre törekszel, mi pedig megmutatjuk mit és mit ne válassz.

A legjobb emésztésfokozók

1. Teljes kiőrlésű termékek

A barna rizs, teljes kiőrlésű kenyér, tészta, zab, gabonapehely nagyon hatékonyan fokozzák az emésztést. Rostban gazdagok ezek a táplálékok, csökkentik a koleszterinszintet és segítik a zsírbontást.

2. Gyömbér

Gyulladáscsökkentő, segít megelőzni az emésztési zavarokat. Nagy mentsvárad lehet, ha rosszullét, gyomorgörcs, hányás, hányinger vagy puffadás gyötör.

3. Banán

A rostban gazdag banán, könnyebben leküzdöd a segítségével a gyomorrontást, hasmenést. Káliumban elég gazdag, de egyéb ásványi anyagokban is bővelkedik és feltölt elektrolitokkal is.

, Image: 10692420, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Flowerphotos

4. Sovány húsok és halak

A sovány húsok kevés zsírt tartalmaznak, az emésztőrendszer pedig alapvetően nehezen dolgozza fel a zsírt. Jó választás lehet a sovány csirkemell, akárcsak a hal, ami omega-3-ban igen gazdag.

5. Joghurt

Jó baktériumok milliói várakoznak a joghurtban arra, hogy a szervezetbe kerülvén támogassák az emésztőrendszered. A joghurt egyébként is finom és nagyon jó desszert vagy nasi lehet két étkezés között.

6. Kimchi

Akárcsak a joghurt, tele van jó baktériumokkal, mikroorganizmusokkal, melyek támogatják az emésztőrendszert.

A legrosszabbak

1. Kukorica

Igaz ugyan, hogy a kukorica tele van egészséges rosttal, a kukorica lebontása elég sok időbe telik a szervezetnek, ezért lelassítja a folyamatot.

Boiled and roasted golden corn on a piece of baking paper. Culinary healthy vegetable., Image: 190996984, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Martina Kováčová - com.ilustracni

2. Alkohol, tea, kávé, üdítők

Igazán megfelelő kellékei egy kis lazításnak, de sajnos kárt okozhatnak az emésztőrendszerben, amennyiben reflux-szal vagy bármilyen emésztőrendszeri problémával küszködsz.

3. Chili paprika

A chilivel igazán fel lehet dobni szinte bármilyen ételt, de sajnos a nagyon csípős chili irritálja a beleket, ezért lassítja az emésztést.

4. Bogyós gyümölcsök

Nem titok, hogy a bogyós gyümölcsök tele vannak szabad gyökökkel harcoló antioxidánssal. Akkor mi is a baj velük? Az apró kis magok, amik fertőzést, gyulladást idézhetnek elő az emésztőrendszerben.

5. Csokoládé

Imádhatod a csokit, de problémát is okozhat, ha IBS-ed (irritábilis bél szindrómád) van. Sőt mi több, a csokoládé koffeint és tejet tartalmaz, ami negatívan befolyásolja az emésztés sebességét.

6. Zsíros és zsírban sült ételek

A klasszikus ellenségünk, a zsírban tocsogó ételek. Különösen veszélyesek IBS és reflux esetén, de hosszú távon károsíthatják a szívedet és érrendszeredet is.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában