Főoldal > MOZGÁS > 10 szórakoztató mozgásforma, ami tényleg fogyaszt

10 szórakoztató mozgásforma, ami tényleg fogyaszt

fogyasztómozgássportszórakoztató
0

Írta: and

Nem mindenki élvezi az edzőtermek zsúfoltságát és bezártságát.  Ezek a szórakoztató tevékenységek, nem csak a fejedet szellőztetik ki, de még kalóriát is égetnek. 1. (Gör)Korcsolyázás Bár gyerekként szinte mindenki korcsolyázik, felnőttként hajlamosak vagyunk elfelejteni ezt a remek szabadidős tevékenységet. Télen kihagyhatatlan móka, sok baráttal és fűszeres-mézes teával, nyáron pedig remek edzésforma. Ha megint rászánod magad, […]

Nem mindenki élvezi az edzőtermek zsúfoltságát és bezártságát.  Ezek a szórakoztató tevékenységek, nem csak a fejedet szellőztetik ki, de még kalóriát is égetnek.

1. (Gör)Korcsolyázás

Bár gyerekként szinte mindenki korcsolyázik, felnőttként hajlamosak vagyunk elfelejteni ezt a remek szabadidős tevékenységet. Télen kihagyhatatlan móka, sok baráttal és fűszeres-mézes teával, nyáron pedig remek edzésforma. Ha megint rászánod magad, és korcsolyacipőt húzol, újra előbújik belőled a gyerek és élvezed majd, ahogy cikk-cakkozol az emberek között. Ez a fajta sport remek egyensúlyfejlesztő, ráadásul igen gyorsan falja a kalóriákat is. A legjobb, hogy akár egyedül, akár a barátaiddal is örömödet lelheted benne.

2. Ugrálókötelezés

10sport3.jpg ()Akárcsak a korcsolya, az ugrálókötél is egy mostohán elfeledett sporteszköz. Pedig ha már meguntad a konstans futást, taposást, biciklizést, kapd elő a szekrényből az ugrókötelet, és hajrá! Egyedül a légszomjra és az alattad lakókra kell ügyelned! Állóképességi edzésnek nem lesz utolsó. Kísérletezhetsz a különböző ugrásnemekkel – páros lábad, váltott lábas, egylábas. Ha elég nagy a lakásod, még versenyt is rendezhetsz a barátnőiddel, ki bírja tovább hajtani a kötelet.
 
3. Kerékpározás

Mára már sok városi fiatalnak az életformájává vált a biciklizés, mégis sokan ódzkodnak még tőle. Ha félsz az autók mellett cangázni, válaszd hétvégi kikapcsolódásnak. Nem is hinnéd, mennyi kerékpárút van már az országban, melyek biztonságosan vezetnek el gyönyörű kirándulóhelyekre. Kerekezés közben teljesen szabadnak érezheted magad, bármikor megállhatsz pihenni, fotózni. Kalandokban sem lesz hiány, hiszen tudvalevő, hogy a bringások nagyon összetartó társaság. Így az is előfordulhat, hogy a nyár végére nem csak feszes popsit és combokat nyersz ettől a sporttól, hanem még egy bicajos lovagot is.
 
4. Úszás

Unalmasnak tartod a faltól-falig úszást? Pedig ez a sport rendkívül hatékony módja a kalóriák elégetésének. Keress egy jó uszodát, ahol nem csak úszhatsz, de lehetőséged van szaunázni és jacuzziban ücsörögni is. Írj magadnak egy edzéstervet, mennyit szeretnél úszni, és oszd el 3-4 részre. Az egyes etapok között pedig szusszanj egyet a szaunában, vagy a bugyborékoló medencében. Ha magaddal viszed a barátaidat még bulibb lesz az élmény!

5. Hegymászás

Ez a kalandos mozgásforma nem csak extrém sport kedvelőinek ajánlott. Nem kell profi sziklamászónak lenned, hogy a hegymászás örömeinek hódolj. Hétvégén bármelyik közeledben levő hegy kilátójára felkapaszkodhatsz, és hidd el, az izomlázan kívül még gyönyörű látványban is részed lesz.  A testi fájdalmakért pedig egy idő után a formálódó testrészeid kárpótólnak majd.

6. Játék a kutyával

Meló után  kutyát sétáltatni az egyik legszórakoztatóbb esti tevékenység, amit el lehet képzelni. Legyen akármilyen jó vagy rossz idő, a kutya igényli az esti testmozgást. Ahogy kiértek a szabadba, öröme átragad majd rád is. Hagyd futkosni, és te is szaladj utána. Vigyél frizbit, vagy egy botot, amivel tudtok majd játszani. Ha nincs saját blökid, nézz körül a környező parkokban, biztos találsz olyan kutyatulajt, aki szimpi és szívesen veszi, ha együtt mókáztok.

7. Kertészkedés

Most nem a balkonon nevelgetett fűszernövény kert karbantartására gondoltunk… Bár sokan gondolják, hogy a kertészkedés csupán hobbi, akinek saját kertje van, az tudja, hogy kemény fizikai munka a gondozása. Ásás, kapálás, metszés, locsolás… gyönyörű munkafolyamatok, amelyek széppé varázsolják a kertet, rólad meg eltűntetik a felesleges zsírt. Ha nincs saját kerted, biztos lehetsz abban, hogy bármelyik kerttulajdonos ismerősöd szívesen fogadja majd a segítségedet.

8. Tánc

Nincs jobb dolog, mint egy fárasztó, stresszes nap után csak a zene ütemére figyelni. Kikapcsolódni és rázni a tested a ritmusra. A tánc önfeledt, felszabadult mozgásforma, ami nem csak a tested, de a lelked is karban tartja. Legyen szó rock ’n roll buliról, társastáncról, vagy csak otthoni tükör előtti ugra-bugráról, egy óra tánccal teljesen felrissítheted magad!

10sport2.jpg ()9. Bowling

A nagy Lebowski című filmben lecsúszott, kövér városi manusok űzték ezt a sportot, de ha te nem fogyasztasz el bowlingozás közben több liternyi sört, kólát és doboznyi csipszet, akkor meglepő módon még fogyhatsz is tőle. Karod feszesedik, fejlődik a koordinációs képességed, és javul az általános kondíciód.
 
10. Ping-pong

Télen-nyáron a legjobb móka! Nemre, korra való tekintet nélkül bárkit választhatsz játszópartnerednek, és hidd el, mindig azok fognak a legjobban megizzasztani, akikről legkevésbé gondolnád… A ping-pong egy nagy energia stimulátor, amely megadja szórakozást, örömet, izgalmat, és szinte észrevétlenül égeti el a kalóriákat.

Sport vagy sör? Jöhet mindkettő!

5 megdöbbentő tévhit a dezodorokról

Öveket becsatolni, irány a tenger!

Így győzd le az allergiát!


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X