Főoldal > MOZGÁS > Ezt edd, attól függően, hogy mit sportolsz!

Ezt edd, attól függően, hogy mit sportolsz!

diétafitneszfogyásfogyókúragasztrotáplálkozás
0

Írta:

Most eláruljuk, mitől lesz még hatékonyabb eredménye a sportolásnak. Fogalmad sincs, mivel tehetnéd m&eacute

Most eláruljuk, mitől lesz még hatékonyabb eredménye a sportolásnak.

Fogalmad sincs, mivel tehetnéd még hatékonyabbá az edzésed? Áruld el, mi a kedvenc mozgásformád, és segítünk, melyik a neked való étel sportolás előtt – mert koplalni nem ér!

Jógázol?

Amennyiben a jóga vagy a pilates bármelyik fajtájára esküszöl, három-négy órával kezdés előtt már ne egyél. Ha azt érzed, hogy a vércukoszinted kezd leesni, igyál egy pohár narancslevet. Mivel ezeken az órákon nem égetsz el sok kalóriát, nincs is annyi üzemanyagra szükséged. Ráadásul a pózokat sokkal könnyebb megcsinálni üres hassal. Amikor vizet iszol, figyelj arra, hogy sokszor kortyolj keveset, és ne egyszerre nagy mennyiséget!

Úszol?

Imádsz csobbanni? Ilyenkor sem ajánlatos bekajálni a program előtt. Előtte fél-egy órával már csak valami nagyon kímélő ételt egyél (ha nem szeretnél a medence aljára süllyedni): néhány szem aszalt barackot, egy kis mandulát vagy egy kis pohár banánturmixot. Fontos, hogy ne hirtelen emelkedjen meg a vércukorszinted, ezért kerüld a fehér lisztből és cukorból készült harapnivalókat.

Kondizol?

Ha erősítő edzéseket végzel, és az izomépítés a célod, nem az „előtte”, sokkal inkább az „utána” szón van a hangsúly. Magas fehérje-, de alacsony zsírtartalmú ételeket kell fogyasztanod: tejet, mandulát vagy proteinszeletet, otthon pedig bőven husit, így az izmaid könnyebben fejlődnek.

edzes2.jpg ()Futsz?

Te vagy az a lány, aki ébredés (esetleg meló) után azonnal előkapja az iPodját, és már indul is kocogni vagy épp sprintelni? Ha reggel vágsz neki, csak egyél egy kis zabpelyhet. Ha a nap folyamán mész futni, két-három órával korábban nem javasolt nehéz ételt enned, de fél órával előtte nyomj be egy energiaszeletet, ami eléggé feltölt az edzéshez. Viszont a legfontosabb, hogy megfelelően hidratálj: ha a tréning előtt fél-egy órával megiszol egy nagy pohár vizet, könnyebben rovod majd a köröket.

Aerobikozol?

A fitneszcsajszik legjobb edzés előtti harapnivalója a zabpelyhes keksz, müzli- vagy energiaszelet, esetleg a banán. Válaszd ki valamelyiket, és kicsivel az aerobik- vagy táncóra előtt fogyaszd el, ettől épp elegendő energiád lesz. Ha nem szereted az izomlázat, közben izotóniás vagy magnéziumos pezsgőtablettából készült italt iszogass, ezek ugyanis segítenek regenerálni az izmaidat.

Fotó: Profimedia – Red Dot

Forrás: Maxima magazin (2013. május)


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X