Főoldal > MOZGÁS > Indul a korcsolyaszezon – erre figyelj!

Indul a korcsolyaszezon – erre figyelj!

hidegjégjégpályamozgássporttéli sport. korcsolya
0

Írta: and

A téli sportok kedvelői kezdhetik dörzsölni a tenyerüket. Nem csak azért, hogy ne fázzanak, hanem mert előker&uuml

A téli sportok kedvelői kezdhetik dörzsölni a tenyerüket. Nem csak azért, hogy ne fázzanak, hanem mert előkerülhetnek a szekrényből az év elején elrakott korcsolyák. Nyitnak a pályák, jegesedik a talaj, csúszik a nép. De milyen óvintézkedéseket tegyél meg, hogy a korizás ne didergés, hanem élvezet legyen?

Réteges öltözködés
Nem kell 4 vastag pulcsi, és 3 még melegebb zokni. Sportolni, mozogni mész, és nem tábortüzet őrizni Alaszkába. Az a fontos, hogy jól érezd magad, kényelmesen mozogj, és mindezt úgy, hogy ne fázz meg közben. Elég egy vastag zokni, a többi csak átnedvesedik az izzadságtól, és nem melegíteni fog, hanem hűteni. Ugyanez a helyzet a pulcsikkal, bár itt lehet több, de vékonyabb. Rétegesen öltözz, hogy ha meleged lesz, tudj vetkőzni.

kori2.jpg ()Kabát helyett is válassz inkább mellényt, hogy a karodnak több mozgási lehetősége legyen. A sál, sapka, kesztyű persze kötelező, hiszen az egyik a torkodat, a másik a füledet, a harmadik pedig a kezedet védi a jégcsapoktól. Ha csak most ismerkedsz a korcsolyázással, akkor mind a két kezedre szükséged lesz, hogy egyensúlyban tartsd magad. Kesztyű nélkül azonnal kihűlnél, és akár az esések nyomait is tompítani tudja. A nadrág-kérdés is fontos. A farmer hideg, merev és a szél is átfúj rajta. Jobb választás a szövet, vagy lányok esetében harisnya és/vagy „cicanadrág”. Lényeg, hogy ne legyen túl szűk, hogy a mozgást ne akadályozza.

A legfontosabb: a korcsolya
Az természetes, hogy legyen kényelmes a kori, amit a lábadra húzol. Ha szezon előtt nem ellenőrizted, akkor tedd meg most. Nézd meg, hogy rendben van-e a csat, a fűző, a nyelve, a szegecsek és az egész merevsége. A felsoroltak közül, ha csak egy nem megfelelő, már nem biztonságos a használata, jobb, ha cseréled. Nem kell túl szorosra kötni a korcsolyát, mert hamar fájni fog a lábfejed. A legjobb, ha alul lazábban kötöd, a bokánál pedig szorosabban. Mielőtt jégre lépsz érdemes ellenőrizni, hogy milyen állapotú a korcsolyád éle. A legtöbb helyen van lehetőség az élezésre, érdemes kihasználni.

Evés, ivás a jégpályán
Természetesen ne a pályán lakmározz, hanem a pálya szélén. Egy forró tea akkor is jól fog esni, ha úgy érzed nem vagy szomjas. A hideg miatt, lehet, hogy nem érzed, de a folyadékpótlásra szükséged van, ráadásul a meleg ital jót tesz az átfázott testednek. A zsíros kenyér helyett viszont inkább tarts a zsebedben egy protein szeletet, vagy, ha nincs más, akkor csokit, mert az energiára szükséged lehet.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X