Főoldal > MOZGÁS > Ennyire jó hatása van a kardiónak a szervezetedre!

Ennyire jó hatása van a kardiónak a szervezetedre!

edzésfogyáskardiomozgáspulzussportzsírégetés
0

Írta:

Rendszeresen eljársz edzeni, odafigyelsz a táplálkozásra, de a kardiózást valahogy mindig kihagyod az edzéstervedből? Rosszul teszed! A kardió mozgásnak ugyanis nem csak a testre, de a lélekre és az elmére is igen kedvező hatásai vannak, amik sok esetben még a zsírégetésnél is fontosabbak.

A kardió edzést sokan leginkább zsírégető mozgásformaként emlegetik: és valóban, a legtöbben azért is végzik ezeket a gyakorlatokat, hogy csökkentsék testsúlyukat. Fontos tudni, hogy az ilyen mozgások végzése közben a szív teljesítményét tudod növelni. Két fajtája ismert a kardiónak: az egyik a hosszan tartó, gyenge vagy közepes intenzitású, egyenletes pulzusszámú mozgás (pl. hosszútávfutás), a másik pedig a rövidebb ideig tartó, nagy intenzitású, ciklikusan változó mozgás.

Jobban teljesít az agy

Kardiózás közben nem csak a test, de a vérkeringés is felpezsdül. A vér pedig az oxigént és a glükózt az agyba szállítja, ami elengedhetetlen annak működéséhez. A kardió mozgás hatására jóval többet kap ebből a két anyagból, így sokkal jobban is fog működni az agyad, minthogyha nem csináltál volna semmit.

Boldogabbá tesz

Kardiózás során az agyban dopamin és szerotonin nevű hormonok termelődnek, amiket a köznyelv boldogsághormonoknak is nevez. Mivel a felszabaduló dopamin és szerotonin elégedettséget, boldogságérzetet okoz, érdemes a kardiózást rendszeresen végezned mentális egészséged védelmében is.

Éberebb leszel

A noradrenalin nevű hormon felszabadulását szintén elérheted kardió mozgással. Ez azért jó, mert ennek a hormonnak köszönhetően sokkal frissebb, fittebb, éberebb leszel, és a koncentrációképességedet is növeli. Ez pedig ismét egy újabb érv arra, hogy kardiózz minél többet, még ha nem is célod a súlyvesztés.

Könnyebben megy az idegennyelv-tanulás

Ha rendszeresen kardiózol, még az idegen nyelvek elsajátítása is sokkal könnyebben megy majd. Minél nagyobb az intenzitás, annál jobban megdolgoztatod agyad szürkeállományát. Persze ez nem csak a nyelvtanulásra igaz. Vizsgaidőszakban se legyen kifogás ezentúl a mozgásmentességre, ha nem szeretnél az uv-k rendszeres vendége lenni.

Feszültséglevezető

Minden sportról általánosságban elmondható, hogy segít a stressz hatékony levezetésében. A kardió mozgás esetében ez azonban azért igaz különösen, mert a test nagyfokú igénybevétele miatt teljesen kikapcsolsz, hiszen csak arra a nehéz fizikai munkára tudsz koncentrálni, amit végzel. Így a nyomasztó aggodalmaskodást egy az egyben ki tudod söpörni az agyadból.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X