Főoldal > MOZGÁS > Így hozd formába a felsőtested súlyok nélkül

Így hozd formába a felsőtested súlyok nélkül

fekvőtámaszfelsőtestgyakorlatizmoskarokotthoni edzésotthoni tornaplanksúlyzósúlyzós edzés
0

Írta:

Ne higgy azoknak, akik szerint formás karokat, arányos felsőtestet csak edzőteremben, súlyok emelgetésével lehet elérni. Számos olyan egyszerű, otthon is végezhető gyakorlat létezik, amelyek a kar és a törzs izmait egyaránt megmozgatják és formálják – mindenféle eszköz használata nélkül.

Hátsó fekvőtámasz

Keress egy stabil széket vagy állj a kanapé elé háttal, guggolj le, támaszkodj meg a kezeddel az ülőfelületen úgy, hogy a kézfejek előrenézzenek, a lábadat pedig nyújtsd ki. Hajlítsd a karodat, és edzettségi szintedtől függően végezz 10-es, de akár 20-as ismétlésszámban gyakorlatokat 4 teljes körben. Ha nagyon nehéznek találod, könnyíthetsz a feladaton úgy, hogy eleinte 90 fokban behajlított lábbal végzed a hajlításokat.

Plank

Vitathatatlan a plank töretlen népszerűsége, ami egyrészt egyszerűségében, másrészt hatékonyságában rejlik. Semmi nem kell hozzá, csak egy matrac vagy szőnyeg, és a test saját súlyát felhasználva formálja a különböző izomcsoportokat. Aki rendszeresen plank-el, annak nem csak a derékfájása szűnik meg és a hasa lesz laposabb, de a válla is sokkal szebbé, formásabbá, nőiesebbé válik.

44433997 - side view of attractive young woman doing core exercise on fitness mat in the gym. female doing press-ups in health club.

Karformálás oldalsó középtartásban

Állj vállszélességű terpeszállásba, karjaidat nyújtsd oldalsó középtartásba, és végezz apró „toló” mozdulatokat visszahajlított tenyérrel. Kis pihenő után ugyanebből a testhelyzetből kiindulva kezdj el apró köröket rajzolni a levegőbe a tenyereddel hátrafelé. Ezeknél a gyakorlatoknál nem az ismétlésszám a lényeg, hanem az, hogy törekedj a gyors tempóra. Végezd egy-egy percig a gyakorlatokat 10 másodperces szünetekkel megszakítva 4 körben. Nem csak formásabbá és izmosabbá válnak a karjaid, de sokkal vékonyabbá, feszesebbé is.

Fekvőtámasz

Bár sokan kifejezetten férfi-gyakorlatnak gondolják a fekvőtámaszt, ez közel sincs így. Előnye, hogy ehhez sem kell semmilyen eszköz, valamint saját testsúlyos gyakorlat lévén pont annyira erősíti a felsőtestet, amennyire az esztétikus: vagyis egész biztosan nem lesznek aránytalanul izmosak a karjaid, vállaid. Kezdetben tedd le a térdeidet, és elégedj meg csupán néhány karhajlítással. Szinte napról-napra lehet benne fejlődni, ezért rövid időn belül nem csak az ismétlésszámod lesz magasabb, de a térdedet is elemelheted a talajtól.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X