Főoldal > mozgas > Ezért jó és érdemes télen futni

Ezért jó és érdemes télen futni

edzésegészségfutáshidegmozgássporttéli futástestmozgászsírégetés
0 0

Írta:

Elsőre biztosan nem tűnik olyan remek ötletnek, ráadásul a meleg szobában, a kanapén bekuckózva, aligha érzed azt, hogy télen is jó kimenni és futni egyet. Pedig ha sikerül valahogy elindulni, akkor szinte biztos, hogy nem bánod meg.

Öltözz átgondoltan, több rétegben és ne vegyél fel semmilyen pamut ruhadarabot, így indulj el. Milyen előnyökkel jár, ha a hideg hónapokban is kint futsz?

1. Gyorsabban leszel

Nem feltétlenül a téli edzések ideje alatt. Bár ilyenkor a testednek kevésbé kell dolgoznia azon, hogy önmagát hűtse. A téli futások inkább a tavaszi, nyári időszakban éreztetik majd a hatásukat. Ha másért nem, már csak azért is sebesebbnek érzed majd magad, mert a melegebb hónapokban jóval kevesebb futócucc lesz rajtad.

2. Kevesebb pihenőt tartasz

Sőt, egyenesen tilos megállni a téli időszakban. Ha a hidegben kint futsz, akkor próbálj meg az edzés ideje alatt végig mozgásban maradni. Leizzadva semmiképpen se állj meg beszélgetni és ne kint végezd el a nyújtásokat sem. A futás végeztével pedig minél gyorsabban vedd le a vizes ruhákat.

3. Legyőzhetetlennek érzed magad

Ugye mindenki emlékszik Rocky Balboa edzésére, amikor hatalmas hóban-jégben fut? Bár nem feltétlenül kell utánozni mindenben, de tény, hogy a téli futások nem csak testileg, de lelkileg is megerősítenek.

4. Könnyebben boldogulsz majd kedvezőtlen versenyhelyzetekben

Ha néha rajthoz állsz, akkor jól tudod, hogy a versenynapokon sem mindig optimálisak a körülmények. Sőt, gyakran pont olyankor van a legrosszabb az idő. Viszont, ha télen hozzászoksz a mostoha időjáráshoz, akkor aligha ijedsz meg a zordabb körülményektől.

47346086 - runner using smartwatch jogging in snow trail in forest. winter weather closeup. female athlete checking her cardio with a heart rate monitor during workout outside in running park.

5. Harcolsz a depresszió ellen

A hideg, sötét téli napokon hajlamosabb lehetsz sokkal borúsabban látni a dolgokat. Viszont egy remek futás után biztosan jobb hangulatod lesz. Bár néha nem könnyű felkelni, de különösen hatásos lehet, ha kora reggel, akár napkeltekor letudod a napi futóedzésedet.

6. A friss hó megnyugtató

Sokan szeretnek havazásban, vagy frissen hullott hóban futni. Valóban különleges, megnyugtató élmény, egyedi hangulattal, és a táj is olyan arcát mutatja, amit viszonylag ritkán látsz. Ráadásul jó eséllyel kevesebb járókelőt kell kerülgetned.

7. Hatékonyabb edzésmunkát végezhetsz

Csak annyi kalóriát égetsz el, amennyit feltétlenül kell. Kivéve, ha reszketsz. Akkor viszont valamit nem jól csinálsz, és ha ez bekövetkezik, akkor ideje befejezni a kinti futást.

Ne feledd! A téli, hidegebb időben történő futásokhoz fokozatosan, már a nyár végétől, illetve ősszel folyamatosan kell hozzászoktatnod a testedet. Ha nem próbáltad még korábban, akkor ne kezdj bele hirtelen!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

fenékfitnesz

A kerek popsi titka

Írta:
3 napja 0 0

Míg vannak a testnek olyan területei (pl. mellek, csípő szélessége) amelyeken sem életmóddal, sem edzéssel nem változtathatunk, addig a popsinkat olyanra kerekíthetjük, amilyenre csak szeretnénk. A gyakorlatokat azonban érdemes egyénre szabottan végezni, hogy az eredmény pont olyan legyen, amilyenre vágyunk.