Főoldal > mozgas > Próbáld ki a távol-keleti mozgásformákat!

Próbáld ki a távol-keleti mozgásformákat!

edzésenergiakeleti mozgáslégzőgyakorlatmozgássportstressz
0 0

Írta:

A tested mellett a lelkednek is jót tesznek a keleti mozgásgyakorlatok. Feltöltenek energiával, segítenek levezetni a feszültséget.

Az energiakeringést is figyelembe vevő mozgásformák jól kiegészítik a kardió és erősítő jellegű, hagyományos sportokat. Próbáld ki, és nemsokára nem is szeretnéd abbahagyni!

Csikung, a négyes egység

A Kínában kialakult önfejlesztő módszer lényege, hogy a testedben kiegyensúlyozott legyen az energiaáramlás. Ezt négy módszer együttesével érheted el: a légzés, a mozdulatok, a testtartás és a tudat irányítása által. A csikungnak több irányzata létezik, érdemes utánanézned, melyik állna közelebb hozzád. Az azonban mindegyikben közös, hogy már a kezdő szint elsajátítása után érezni fogod a harmóniát, a belső megnyugvást. Eleinte érdemes csoportban gyakorolnod, majd otthon is végezheted – időbeosztásodtól függően akár csak napi negyedórában, vagy jóval hosszabban is.

Tajcsi, a békés harcolás

A harcművészetek közé tartozó mozgásforma a tajcsi, de a hangsúly az önfejlesztésen, az egészség megőrzésén van. A légzés, a mozgás és a koncentráció egységén alapul. Küzdőmozdulatokat végzel, ám ellenfél nélkül. A mozgásra a folytonosság jellemző, mintha átgördülnének egymásba az egyes mozdulatok. Érdemes minden nap gyakorolnod, jó idő esetén a szabadban a leghatékonyabb. A közérzeted mellett az önbizalmad is javulni fog!

Young woman at gym is practicing Tai Chi

Jóga, számtalan irányzattal

Egyre népszerűbbek a jógaórák, és a célodtól függően rengeteg változat közt válogathatsz. Mindegyiknek közös tulajdonsága, hogy a hosszan kitartott mozdulatok, az ászanák közben megtanulsz befelé figyelni, elvonatkoztatni a külvilágtól. Jobb viszonyba kerülsz a saját testeddel, még akkor is, ha egyáltalán nem vagy hajlékony!

A belső szerveid működése javul, csökken a vérnyomásod, és a jóga a hormonális rendszeredre is kedvező hatású. Akik rendszeresen jógáznak, fiatalabbnak érzik magukat, és belső nyugalom járja át a lelküket.

Do-in, masszázs és mozgás egyben

Összhangban a természettel – akár ez is lehetne a do-in mottója, hiszen ez a mozgásforma azokat a tevékenységeket utánozza, melyeket a természeti népek végeztek. Nem kapkodták el a reggeli felkelést, szép sorban haladva feltöltötték energiával a testüket. A do-in gyakorlatai részben önmasszázsból, részben légzőgyakorlatokból, és meghatározott mozdulatokból állnak. Lépésről lépésre haladsz az egyes testrészeket érintve, könnyen követhető elemekkel. Az akupresszúrához hasonló hatás is érvényesül a speciális gyakorlatok során. A koncentráció segít abban, hogy ne a mindennapi gondok és feladatok járjanak a fejedben. Érdemes egy csoportos oktatáson részt venned, de a továbbiakban is járhatsz közös gyakorlásra, így szórakoztatóbb, mintha otthon egyedül gyakorolnál.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

edzésedzőterem

6 tipp, hogy motivált maradj

Írta:
4 órája 0 0

Nem találod a helyed az edzőteremben, vagy a futópályán? Bármennyire is szeretsz sportolni, egy idő után előfordulhat, hogy túl unalmasnak érzed a gyakorlatokat, vagy a teljesített kilométereket. Adunk hat ötletet, amivel továbbra is motivált maradhatsz és meg tudod csinálni az edzéstervedben szereplő feladatokat.