Főoldal > MOZGÁS > Melyek a legjobb jóga gyakorlatok?

Melyek a legjobb jóga gyakorlatok?

jógajógapózok
0

Írta:

A jóga amellett, hogy remek stresszűző, erősít és rugalmassá tesz. Ezzel a néhány gyakorlattal a csípőtájék és a medencefenék izmait tudod átmozgatni!

Ha ezt a tájékot erősíted a jógával, az nem csak az izmaid, de az itt található szervek, többek között a hólyagod egészségére is jótékonyan hat. A kutatások szerint azoknál a nőknél, akik a jóga órákon rendszeresen megdolgoztatják ezt a területet, 70%-al csökkentek az inkontinencia tünetei, és a stresz-szintjük is.

A következő pózokat érdemes kipróbálnod a következő otthoni jóga során.

Híd

Feküdj a hátadra, a lábaid legyenek csípőszélességben szétnyitva, előre felé, a karjaid pedig oldalt, tenyérrel lefelé. Hajlítsd be a térded, lélegezz be, majd amikor kilélegzel, emeld fel a csípőd, míg tenyereid és talpaid legyenek a padlónak nyomva, a combjaid legyenek párhuzamosan a talajjal. Ismételd meg 3-5 alkalommal.

Tehén/Macska

Térdelj le, és támaszkodj meg a tenyereiden a földön úgy, hogy kezeid a vállad alatt, térdeid pedig a  csípőd alatt legyenek. Lélegezz be, majd emeld meg a mellkasod és a fejed, hogy a hátad homorú legyen, mint egy függőágy. Összpontosíts a medence környéki izmokra. Légzés közben lassan kezd el domborítani a hátadat, az álladdal pedig közelíts a mellkasod felé. Ismételd meg az egészet 8-10 alkalommal.

Istennő

Az istennő pózhoz a lábaiddal állj kissé szélesebb terpeszbe mint a csípőd szélessége, és egy kicsit fordítsd kifele a lábujjaidat. A térded hajlítsd be egy kicsit, hogy a bokád mögött legyen, majd a csípőd és a fenekedet megdolgoztatva csinálj egy magas guggolást, miközben karjaidat könyökhajlítással oldalt emeld a levegőbe, mint az indiai istennők szobrán láthatod. Ezután vedd fel a kezdő álló helyzetet, majd ismételd meg 2-3 alakalommal a gyakorlatot.

Hegy

Zárd össze a lábaid, és állj így a jógaszőnyegre, lábujjaid, sarkad, talpad is érintsék a talajt. Feszítsd meg a combodat úgy, hogy érezd a hátad és a belső combod izmainak megfeszülését is. Emeled mega  fejed, állad legyen párhuzamos a talajjal, karjaidat pedig egyenesen, 45 fokos szögben emeld meg oldalt, mintha egy sátor-, illetve hegyformát alkotnál. Kilégzéskor lazítsd el az izmaid, majd belégzéskor feszítsd meg újra. Ismételd ezt néhány alkalommal.

(VIA)

Fotó: Getty Images


További cikkeink a témában

turmixzsírégetés

Top 3 zsírégető turmix edzéshez

Írta:
12 napja 0

A mesterséges turmixokat igazi csodaszernek tartjuk, fogyaszt, vagy épp izmot épít, ráadásul nem macerás, csak fel kell oldani egy kis vízben vagy tejben, és már fogyasztható is. Azonban sokkal egészségesebb italt készíthetünk magunknak pár perc alatt, csak némi hozzávaló és egy botmixer kell hozzá.

Kövess Facebook-on!
X