Főoldal > MOZGÁS > Három mozgásforma, ami segít oldani a stresszt

Három mozgásforma, ami segít oldani a stresszt

jógasétastresszcsökkentéstai chi
0

Írta:

Nem szeretnél intenzív edzést végezni, de szeretnél rendszeresen mozogni? A következő, mérsékelt edzésformák fitten tartanak és segítenek a stresszcsökkentésben is.

A mozgás valóban hatékony stresszoldó, és ehhez nem kell feltétlenül a legintenzívebb edzésmódokat választani. Léteznek olyan mozgásformák, amelyek az egyéb előnyeik (mint az egyensúly javítása vagy az elme elcsendesítése) mellett a légzésre is koncentrálnak, és növelik az oxigénbevitelt. Ez pedig hozzájárulhat a stressz csökkentéséhez, az idegrendszer megnyugtatásához.

A következő mozgásformák éppen ilyenek.

Séta

A sétáról tudjuk, hogy egészséges, de pontosan miért is? A gyaloglás lehetővé teszi a test és az elme megnyugtatását, kikapcsolódását, a keringés fokozása révén. Az Amerikai Szorongás és Depresszió Társaság (Anxiety and Depression Association of America) szerint még egy gyors, 10 perces séta is segíthet megnyugodni, és javítja a hangulatot.

A séta nem túl megerőltető, nem igényel különösebb felszerelést, és könnyen beilleszthető a mindennapi rutinba.

Jóga

A jóga kiváló relaxációs mozgásforma, mert minden mozdulat része a megfelelő légzéstechnika gyakorlása is. Nicole Simonin, személyi edző, minősített egészségügyi és fitnesz coach szerint a jóga nagyszerű módja annak, hogy a légzésen keresztül a jelen pillanatra összpontosítsunk, és jobban összhangba kerüljünk a testünkkel. A szakember szerint a jóga akkor lesz a legbiztonságosabb, ha megbízható és hozzáértő jógaoktatótól veszünk órát, aki visszajelzést tud adni, hogy mit csinálunk jól vagy rosszul. Éppen ezért kezdőként mindenképpen érdemes beiratkozni egy jógaórára.

Tai Chi

A tai chi áramló, folytonos mozdulatain keresztül segíthet megnyugtatni a szervezetet és az elmét. A tai chi eredetileg egy ősi kínai harcművészet, amely egy kímélő mozgásforma, jót tesz az ízületeknek, és a testre és a lélekre is egyaránt pozitív hatással van. A pszichés jólét javításának remek módszere a tai chi, amely segíthet enyhíteni a stresszt, a szorongást, és javítja az állóképességet, a hangulatot, növeli az állóképességet, és a szervezet oxigén-feldolgozásának képességét. A tai chi szinte olyan, mint egy jól megkoreografált tánc, egyik mozdulatot vezeti át a másikba, ezáltal a mentális fókuszt is erősíti. Kezdőként a tai chi esetén is érdemes beiratkoznunk egy órára egy tai chi oktatóhoz, aki megtanít helyesen végezni a gyakorlatokat.

(VIA)

Fotó: Getty Images


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X