Főoldal > MOZGÁS > Ki lehet égni az edzésben?

Ki lehet égni az edzésben?

edzéskiégéskimerültségtúledzettség
0

Írta:

Mindenkinek vannak olyan napjai, amikor semmi kedve edzeni, de a kiégés teljesen más dolog.  Ez utóbbinál bármi (de tényleg bármi, még a fű növekedése) is izgalmasabbnak tűnik, mint a szokásos edzés rutint csinálni.

A következő 5 jel mind felhívhatja a figyelmet az edzésnél tapasztalt kiégésre.

Folyton húzod az időt

Az egyik biztos jele a kiégésnek, ha folyton húzod az időt, késlelteted az indulást. Már rajtad az edzőruhád, mégis találsz valamilyen halaszthatatlan tennivalót. Utána pedig úgy döntesz, túl késő már edzeni, szóval majd inkább holnap. Ilyen esetben az utolsó, amire vágysz, egy intenzív edzés, helyette sétálj egy keveset, csinálj 10-10-10 guggolást, felülést, fekvőtámaszt, vagy menj fel-le a lépcsőn 5 kört.

Nem érzed jól magad tőle

A testmozgás nem  mindig örömteli, de aki hosszú ideje edz, az általában talál valami pozitív dolgot az edzésekben. Ha ki vagy égve, semmi nem tűnik jónak az edzésben, és úgy gondolod, hogy ha nincs edzés, az segít ettől megszabadulni. Ilyenkor az utolsó, amit szeretnél, hogy a szokott edzést csináld, helyette próbálj ki valami újat – kerékpározz, teniszezz egy baráttal, vagy fuss a parkban.

Kimerült vagy

Ha nem csak fizikai, de szellemi fáradtságot, kimerültséget is kezdesz érezni, az szintén a kiégés jele. Ez leginkább egy olyan érzés, amikor legszívesebben csak feküdnél az ágyban, amíg ki nem rángatnak onnan. A megoldás ilyenkor a pihenés. Nem kell minden nap edzened, a szervezetednek szüksége van a regenerációra is.

Edzés után még fáradtabb vagy

Az edzés általában energiát ad, és jobban kellene érezned magad utána, mint előtte. Ha az edzés után fáradtabb vagy, rosszabbul érzed magad, az is felhívhatja a figyelmet a kiégésre, illetve hogy túledzetted magad. Ilyenkor a kemény, megterhelő edzéseket érdemes egy picit félre tenni, helyette pedig kipróbálni egy kellemes jógát, Pilatest. Gondolj erre aktív gyógyulásként a tested és az elméd számára is.

Hullámzó a hangulatod, ingerlékeny vagy

Ha túlhajszolt, túlterhelt vagy, nem csoda, ha könnyebben elveszted a türelmed. Amikor a test fáradt, kevésbé tudunk megértőek lenni a külvilággal. Ilyenkor érdemes valami kényeztetőt adni a testnek, mint a masszázs, egy kellemes fürdő vagy csak hogy rendesen ki tudd magad aludni.

(VIA)

Fotó: Getty Images


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X