Főoldal > MOZGÁS > 6 új ugróköteles tipp, hogy még több kalóriát égess el

6 új ugróköteles tipp, hogy még több kalóriát égess el

gyakorlatmozgássportugrókotél
0

Írta: and

Keresztváltó mozdulat A „sima” ugrókötelezést meglehetősen egyhangúnak találod? Számtalan módszer van, amivel ebből az eszközből az egész testet megmozgató edzésprogramot hozhatsz ki. Az első trükk a keresztváltó mozdulat: először csak egyszerűen ugrókötelezz, aztán keresztezd a karokat magad előtt, amikor a kötél a levegőben van. Ez a keresztváltó mozdulat egy kis kihívást csempész a mozgásba, emellett […]

Keresztváltó mozdulat

A „sima” ugrókötelezést meglehetősen egyhangúnak találod? Számtalan módszer van, amivel ebből az eszközből az egész testet megmozgató edzésprogramot hozhatsz ki. Az első trükk a keresztváltó mozdulat: először csak egyszerűen ugrókötelezz, aztán keresztezd a karokat magad előtt, amikor a kötél a levegőben van. Ez a keresztváltó mozdulat egy kis kihívást csempész a mozgásba, emellett alaposan megdolgoztatja a vállad és a bicepszed között lévő területet, valamint az alkart is. Eleinte csak váltogasd a hagyományos mozdulatot a keresztváltóval és csak ezután kísérletezz azzal, hogy a karjaid folyamatosan keresztezve legyenek.

ugral2.jpg ()180 fokos fordulat

Balerinákat megszégyenítő gyakorlat a következő, hiszen egyszerre kell fordulni és átugorni a kötélen. Egy fél fordulattal próbára teheted az egyensúlyérzékedet, és hogyha az ugrást is kivitelezed, akkor nagyon szépen formálhatod így a vádlidat. Kiindulásként lassan kocogj, és közben fordulj körbe. Ha ezt már tökélyre fejlesztetted, iktass be fokozatos ugrásokat. Szeretnéd még egy kicsit tovább bonyolítani? Fordulat közben szökkenj egyet úgy, hogy keresztezed a karjaidat.

Bokszoló ugrás

Képzeld magad elé a bokszolók már-már légies mozgását (persze még mielőtt belekezdenének a püfölésbe) ez a gyakorlat is ezt idézi fel: a testsúlyod a sarkakra helyeződjön, és ugrálj úgy, hogy az egyik, majd a másik lábfejedet kitolod magad elé. Ezt a feladatot is lassan kezd el, szökkenj egyik lábadról a másikra. Majd ha elkaptad a mozdulat fonalát, pörgesd olyan gyorsan a kötelet, amilyen gyorsan csak tudod.

Dupla alsó

ugral3.jpg ()Az ugrókötelezés egyik formája sem pörgeti fel annyira a szívverést, mint a dupla alsó, szóval nem árt ezt is megtanulni. Kezdetben normális ütemben ugrálj, és amikor már bemelegedtél, ugorj olyan magas, amilyenre csak tudsz, eközben kétszer forduljon át a kötél, így tehát az kétszer halad át a talpad alatt. Ha eleinte nem sikerül, ne búsulj, hamar belejössz majd. Ez a feladat csakis arról szól, hogy milyen gyorsan tudod forgatni a kötelet, nem pedig arról, hogy milyen magasra tudsz ugrani.

Előre és hátra

Keress egy jól látható vonalat, és miközben forgatod kötelet, ugorj előre majd hátra ezen a vonalon. Ez adja a nehézségét a gyakorlatnak, de ez is alaposan felgyorsítja a szívverést, és azt is előidézi, hogy egy picit magasabbra ugorj. Ezt a mozdulatot váltogasd a síelős mozgással, azaz ugorj mind a négy irányba, így a gyorsaságodat is próbára teheted.

Egylábas ugrás

Kellemes izomlázat fogsz érezni a vádlidban, ha csak egy lábon ugrálsz legalább 30 másodpercen keresztül (és aztán jöhet a másik láb). Később tornázd fel egy percre az egy lábon való ugrabugrálást, így még komolyabban formálhatod az izmaidat.


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X