Főoldal > MOZGÁS > 7 tipp, hogy ne add fel az edzést

7 tipp, hogy ne add fel az edzést

edzéskitartásmozgássporttorna
0

Írta: and

1. Nincs kifogás A kezdet kezdetén érthető, hogy összeszorított foggal hajtjuk végre a gyakorlatokat, akár még enyhébb fájdalmaink is lehetnek és hihetőbbnél hihetőbb kifogásokat találunk ki, csak hogy ne kelljen magunkra ölteni az edzőruhát. De egy kibúvó sem lehet annyira elfogadható, hogy amiatt ne törődjünk az egészségünkkel. Ha fitneszről van szó, felejtsd a „ha”, és […]

1. Nincs kifogás

A kezdet kezdetén érthető, hogy összeszorított foggal hajtjuk végre a gyakorlatokat, akár még enyhébb fájdalmaink is lehetnek és hihetőbbnél hihetőbb kifogásokat találunk ki, csak hogy ne kelljen magunkra ölteni az edzőruhát. De egy kibúvó sem lehet annyira elfogadható, hogy amiatt ne törődjünk az egészségünkkel. Ha fitneszről van szó, felejtsd a „ha”, és a „de” fogalmát, és helyes hozzáállással vesd bele magad az edzésbe.

2. Légy rugalmas!

Nincs az sehol leírva, hogy egy szuszra kell teljesítened az egész edzést. Ha nincs egyben mondjuk egy egész, szabad órád a nap folyamán, akkor oszd el a mozgásra szánt időt kétfelé, vagy akár még kisebb szekciókra. Így is fantasztikus eredményeket érhetsz el és marad idő az egyéb irányú elfoglaltságaidra is.

3. Legyen konkrét célod!

Ha elkezdesz, vagy már huzamosabb ideje űzöl egy bizonyos mozgásformát, a motiváción áll vagy bukik minden. Jegyezd le a célodat és helyezd el egy jól látható helyre, például a fürdőszobatükörre. Akár csak a koleszterinszintedet akarod csökkenteni, akár csak szenvedés nélkül akarsz beleférni a 38-as farmerodba, ha van konkrét célod, ami állandóan a szemed előtt lebeg, akkor biztos, hogy nem fogod feladni a mozgást.

edz2.jpg ()4. Nem a felszerelésen és a pénzen múlik

Nincs rá pénzed, hogy a legmenőbb fitneszteremben izzadj nap, mint nap? Szerencsére számtalan olyan sport és gyakorlat létezik, amelyekhez nincs szükség edzőteremre, gépekre vagy éppen pénzre. Légy leleményes és találd meg ezeket az alternatívákat.

5. Légy következetes!

Csodálkozol, hogy eltelik úgy egy hónap, hogy szinte semmit nem mozogsz? Ha nem végezzük következetesen a gyakorlatokat, akkor nagyon gyorsan elveszíthetjük az irányítást. Ezt elkerülendő a héten legalább három napra készíts el egy menetrendet, és így ellenőrizheted is, hogy sikerült-e teljesíteni a napi penzumot. És összességében véve az is nagyszerű érzés, hogy kipipálhatod a teljesített tételeket a listán.

6. Kezdd lassan!

Ha egy edzésnek túl nagy vehemenciával állsz neki, akkor még könnyebben elveszítheted a lelkesedésedet. De ha lassan kezded el a mozgást, és csak fokozatosan iktatsz be egyre nehezebb elemeket, akkor úgy érzed majd, hogy nagyobb lett a kihívás, de nem győzedelmeskedik feletted. Ez a taktika sokkal motiválóbb.

7. Kövesd nyomon!

Ha leírod a napi edzésprogramodat (hány percig futottál, hány kg-os súlyt emeltél), akkor szó szerint láthatod a papírlapokon a saját fejlődésedet – gyakran még azelőtt, hogy a testeden észrevennéd a változást. Ezenfelül az edzőteremben a gépek beprogramozása sem fog túl sok időt elvenni, hiszen már eleve tudod, mit és milyen számokat kell rajta beprogramozni.


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X