Főoldal > MOZGÁS > 5 kérdés a Nordic Walkingról

5 kérdés a Nordic Walkingról

botokgyaloglásnordic walkingtúra
0

Írta: and

Ezzel a kevéssé ismert sporttal a friss levegőn formálhatod az alakod; nemcsak hogy feszesítheted vele például az „integető izmot”, de a pulzusodat is felpörgeti, mindeközben a lábadat és a törzsedet is megdolgoztatja. 1. Honnan származik a nordic walking? A nordic walking eredetileg Skandinávia északi részéről származik, az ötlet nem meglepő módon aktív sífutók fejéből pattant […]

Ezzel a kevéssé ismert sporttal a friss levegőn formálhatod az alakod; nemcsak hogy feszesítheted vele például az „integető izmot”, de a pulzusodat is felpörgeti, mindeközben a lábadat és a törzsedet is megdolgoztatja.

1. Honnan származik a nordic walking?

A nordic walking eredetileg Skandinávia északi részéről származik, az ötlet nem meglepő módon aktív sífutók fejéből pattant ki, akik a hó elolvadása után, nyáron sem akarták mellőzni az edzést. Tulajdonképpen ugyanazokat a mozdulatokat reprodukálják, mint sífutás közben, így tehát ugyanazokat az izomcsoportokat is edzik, de emellett a pulzusszám is emelkedik, azaz a kardiovaszkuláris edzésről is gondoskodni lehet a nordic walkinggal. Idővel, ahogy fejlesztették a sportot, rájöttek arra is, hogy a botokat is hasznosítani lehet az izomcsoportok tónusosabbá varázsolása során. Úgy tűnik ez az a tökéletes mozgásforma, amit lelkesen folytathatsz a futó-, és a síszezon között.

nw2.jpg ()2. Mit kell tudni a technikáról?

A nordic walking-hoz elengedhetetlenek a botok, amelyekkel megteremthető az ellenállás, és a gyakorlatok során a karok helyes tartása szempontjából is fontosak. Ezeket a botokat speciális szögben kell tartani, miközben haladsz előre, ennek következtében az ízületekről a terhelés átkerül a felsőtestre, így gyorsabban mozogsz előre. Mi több, a „sétálás” ezen fajtája során a főbb izomcsoportjaink 90 %-át használjuk, így sok felesleges kalóriát égetünk el. Ha most is fennálló sérüléssel küszködsz vagy gyengébb hát-, esetleg térdproblémáid vannak, a nordic walking technikája akkor is ideális, mivel ezekre a területekre nem ró akkora terhelést, mégis az egész tested átmozgatja.

3. Hogyan kezdjem el?

Ha szívesen neki veselkednél, a jó hír az, hogy egyáltalán nem nehéz elkezdeni. Bárhol is élj, vidéken vagy éppen egy nagyváros közepén, biztos, hogy csak egy gombnyomás választ el a nordic walkingtól: a neten keresd meg, hogy hozzád legközelebb hol hódolhatsz ennek az edzéstípusnak. Az órák rendszerint 1-3 óráig tartanak, ez persze annak függvénye, mennyire érzed magad energikusnak, ettől függetlenül az „északi gyaloglást” érdemes inkább hétvégén kipróbálni. Ahhoz, hogy elkezdhesd nincs is másra szükség, csupán az időjárásnak megfelelő szabadidő ruhára, egy kényelmes edzőcipőre és egy pár kifejezetten a nordic walkinghoz kialakított botra, amelyet online is megvehetsz. Különböző „gumi tappancsokat” is vásárolhatsz hozzá, ezekkel az ellenállás mértékét váltogathatod. No és persze, főleg az elején, kell még egy szakképzett oktató is, aki beavat a sport rejtelmeibe, szépségeibe is.

4. Kell még más felszerelés is a boton kívül?

Ha még csak kacérkodsz a nordic walking gondolatával, inkább csak kölcsönözz, vagy az oktatótól kérj kölcsön egy pár botot. Egyébként ez a felszerelés legfontosabb része, ha komolyan foglalkoznál az „északi gyaloglással”, muszáj befektetned egy jó minőségű botba, amit valóban a nordic walkinghoz gyártottak (tehát nem síbot, nem túrabot)! A felszerelés többi „tartozéka” viszont máshol is alkalmazható, így például az edzőcipő, vagy ha sáros a terep, akkor a csizma, a kényelmes ruházat, ezek tehát nem vesznek kárba abban az esetben sem, ha a nordic walking nem nyerné el a tetszésed. A botból a lehető legkönnyebbet válaszd, és legyen fix hosszúságú, ne állítható, mert az a technika helyes elsajátításában is gátolhat. A jobb minőségű botok ára 17 000 és 30 000 forint között mozog és beszerezheted a nagyobb sportszeráruházakban vagy az interneten, a nordic walkinggal foglalkozó oldalakon keresztül is. De arra ügyelj, hogy valóban megfelelő fajta bothoz juss hozzá.

Curver Grand Chef ételtartó (x)

Fedezze fel a powerfruit erejét!

Kavard fel a port és nevess!


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X