Főoldal > mozgas > Ezért jó a reggeli edzés!

Ezért jó a reggeli edzés!

edzésfitneszmozgássporttréningwellness
0 0

Írta: and

Nagyvárosban élve néha elég nehéz beszorítani az edzést az életünkbe. Sokszor úgy

Nagyvárosban élve néha elég nehéz beszorítani az edzést az életünkbe. Sokszor úgy tűnik, hogy választanunk kell az edzőterem és a szórakozás között, de mi van, ha mindkettőre szükségünk van? Ha nem vagy koránkelő típus, akkor is lehetsz mestere a reggeli edzéseknek!

Számomra az, hogy korábban keljek fel, mint feltétlen muszáj, egy sajátos módja a kínzásnak. Ez egy igazi hősies csata a motivált és a lusta énem között – egy vékonyka pillér a nagy, meleg ágyam és az edzőterem energizáló zümmögése között. És bár néha úgy éreztem, hogy veszít az erejéből a lelkesedésem, és kezdődik minden az elejéről, minél többet dolgozok rajta és minél több apró trükköt vetek be a felkelés segítésére, annál könnyebben veszem rá magam, hogy kikeljek az ágyból és elmenjek edzeni. Ha az alábbi fegyvereket te is beveted, a reggel csak a tied!

1. Állíts be több ébresztőt!

Amikor azt mondom, „több”, nem kettőre gondolok. Állíts be 5-6 ébresztőt fél órával azelőtt, mielőtt fel akarsz kelni. Nem vagyok az a korán kelő alkat és a testem nem áll készen a korai edzésre, gyakran azon kapom magam, hogy lenyomom az ébresztőt és máris kihagytam az edzést. Ha te is ilyen típus vagy, nyugodtan bombázd magad ébresztőkkel, később megköszönöd majd magadnak.

2. Rendezz el mindent előző este!

Naci, ellenőrizve. Sportmelltartó, megvan. Vizes flakon, kulcsok…megvan, megvan. A reggeli félkómás állapot nem a legmegfelelőbb arra, hogy mindent elrendezz. Ha már minden előre ki van készítve, nagyobb eséllyel fogod elhagyni a lakást a tervezett időpontban.

3. Legyen társad!

Vannak napok, amikor különösen nehéz kikelni az ágyból. Főleg akkor, ha tudod, hogy semmi nem akadályoz meg abban, hogy a takaró alatt maradj. De ha tudod, hogy valaki vár rád, akkor nagyobb kedvvel hagyod el az ágyad. Győzd meg egy barátod, hogy találkozzatok egy reggeli futásra, így nem fogod tudni kihagyni az edzést.

4. Spórolj az utazáson!

Az én edzőtermem 10 percnyi sétára van a lakásomtól (vagy 5 percnyi kocogásra, ha nagyon motivált vagyok). A közeli helyszín miatt tudok még néhány percet aludni. Egy hosszabb utazás miatt korábban kéne felkelnem. Ha nincs szó szerint az utca végén egy edzőterem, akkor menj ki a szabadba futni.

5. Legyen következménye!

Sok edzőteremben, ha feliratkozol egy órára, és nem mész el, akkor is levonják a bérletről, vagyis ki kell fizetni. Emiatt azért, hogy ki tudjak kelni az ágyból és eljussak az edzőterembe, elkezdtem feliratkozni a reggeli órákra. Ha tudom, hogy következménye van annak, hogy nem megyek, nagyobb valószínűséggel kelek fel és megyek el az edzőterembe. Ha a te edzőtermed megértőbb, akkor magadnak vezess be következményeket. Van szobatársad vagy akivel együtt élsz? Fizess neki valamekkora összeget, amikor elalszol – ha a pénzed forog kockán, jobban oda fogsz figyelni!

reggeliedzes2.jpg ()

6. Ne hajtsd túl magad!

Ha mégis kihagyok egy edzést, fontos, hogy tudatosítsam, mi volt a baj. Például túl sokáig voltam fent előző este? Nem tudtam fölkelni az ébresztőre? Nem lehetsz minden egyes pillanatban céltudatos és határozott. Fontos, hogy figyelj a testedre, tanuld meg a jelzéseit és ne zsigereld ki!

7. Tervezd el a jutalmad!

Az egyik kedvenc jutalmam egy hatalmas jegeskávé. Mivel elég drága ez a fagyis-csokis csoda, próbálom betartani, hogy hetente csak egy ilyennel jutalmazzam magam. Az a tapasztalatom, hogy ha csak azzal a kikötéssel veszem meg a napi édes, erős kávémat, hogyha előtte az edzőteremben kezdek, hamarabb eljutok oda. És még a kávém is jobban esik így!

8. Feküdj korán!

Jó, rendben. Bevallom, ezt a pontot érzem a legnagyobb gyengeségemnek. Igazi éjszakai bagoly vagyok, és hiába fekszem le este 9-kor, csak forgolódom az ágyban hajnali 1-ig. Aztán délután azt kívánom, bárcsak aludtam volna, mert lefordulok a székről, olyan álmos vagyok. De megtanultam, hogy a tervezett alvási idő előtt egy órával ki kell kapcsolni a TV-t és számítógépet, mert az ugráló képernyő, ahol mindig történik valami, nem fog segíteni abban, hogy időben elaludjak!

9. Emlékezz a céljaidra!

Soha nem hittem, hogy a reggeli edzés kihat az egész napomra, de igen! Sokkal jobban érzem magam egész nap. Elsőre úgy tűnik, hogy nagyon nehéz és fárasztó reggel elmenni az edzőterembe, de sokkal frissebb és jobb kedvű leszel tőle egész nap! Ha küzdesz a céljaidért, érzed a lüktető energiádat, amikor még a legtöbb ember alszik, segíteni fog, hogy minden nap felkelj! Próbáld ki!

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

fenékfitnesz

A kerek popsi titka

Írta:
3 napja 0 0

Míg vannak a testnek olyan területei (pl. mellek, csípő szélessége) amelyeken sem életmóddal, sem edzéssel nem változtathatunk, addig a popsinkat olyanra kerekíthetjük, amilyenre csak szeretnénk. A gyakorlatokat azonban érdemes egyénre szabottan végezni, hogy az eredmény pont olyan legyen, amilyenre vágyunk.