Főoldal > MOZGÁS > Így fuss a városban!

Így fuss a városban!

citytrailedzésfutásfutóútvonalfutóversenymozgássportútvonalvárosi futás
0

Írta:

Az egész világ egy nagy futópálya, így a városban is simán lehet futni! Jöhet néhány tipp?

Fedezd fel a várost futva

Még a te lakóhelyeden is biztosan vannak olyan részek, amiket nem ismersz igazán, de kíváncsi lennél rájuk: szuper megoldás, ha futva nézed meg őket! Nézd ki előre, hová és merre szeretnél futni, mit szeretnél éppen megnézni, aztán hajrá! Persze menet közben bármikor újratervezheted az útvonalat, és arra mehetsz, amerre csak szeretnél, a lényeg, hogy mindig találj haza.
A városnéző futás külföldön is működhet, elindulhatsz akár magad is, de csatlakozhatsz szervezett futó-városnéző túrákhoz is. Mostanában egyébként egyre több közösségi futás szerveződik, például Budapesten is, amikhez bárki ingyenesen csatlakozhat.

Tervezd meg az útvonalat

Gondold át, hogy az adott napon mennyit szeretnél futni, és tervezd meg előre, hogy ezt a kilométer-mennyiséget merre teszed majd meg. A Gmap Pedometer oldalon könnyedén végig tudod kattintani a térképen a tervezett útvonaladat, és egyből láthatod, mi milyen messze van. Érdemes kevésbé forgalmas utakban gondolkodnod, hogy az autók ne veszélyeztessenek, és füstjüket se kelljen belélegezned. Ha GPS-es órád van, az előzetesen megtervezett útvonalat könnyedén fel is töltheted rá, hogy aztán egyszerűen és gyorsan végignavigálhasson rajta a kütyüd. Ezen kívül az órának köszönhetően egyrészt mindig pontosan tudod majd, hogy hány kilométert tettél már meg és mennyi van még hátra, másrészt pedig az edzés végén láthatod térképen, merre jártál.

Vigyél magaddal frissítőt

Hogy mindig kellően hidratált maradhass, érdemes kulacsban, futózsákban magaddal vinni folyadékot, illetve pár falatot is, amelyek segítenek, hogy ne száradj ki, és az éhség miatt ne veszíts energiát sem.

futohiba2.jpg ()

Szervezz társaságot

Ha egyedül nincs kedved futni, szervezz magad mellé futótársakat, akikkel közösen futva barangolhatjátok be a várost. Legyen mindig más az „idegenvezető”, azaz mindig találja ki más az útvonalat, ez a többieknek legyen meglepetés, maximum a távot áruljátok el egymásnak.

Törekedj a biztonságra

A piros lámpáknál mindig állj meg, legyél körültekintő, ne ugorj le hirtelen a járdáról az autóútra, ne cikázz a bicikliúton. Mindig figyelj a gyalogosokra, kutyásokra, kisgyerekekre is, mert potenciális veszélyforrások lehetnek számodra. Ha szeretsz zenével futni, akkor olyan hangerőn hallgasd a muzsikát, hogy közben halld a környezeted hangjait (jó megoldás, ha csak az egyik füledben szól a zene). Telefon, igazolvány, bérlet, egy kis pénz jó, ha van nálad, sosem lehet tudni.

Hogy miért jó a városban futni?

A városi futás mindig más, mindig új élményeket, ingereket, körülményeket nyújt, amik miatt változatosabb lehet az edzésed, mintha mindig ugyanott és ugyanúgy futnál. Kedvedre változtathatod az útvonalat, akár menet közben is, így sosem fogsz unatkozni futás közben.


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X