Főoldal > MOZGÁS > Így “éld túl” a hőségben futást!

Így “éld túl” a hőségben futást!

edzésfolyadékfogyasztásfrissítésfutáshőséghűtéskánikulamelegmozgássporttestmozgásvíz
0

Írta:

Semmi sem nyírhatja ki jobban a futást tartalmazó napi rutinod, mint a hőség. De itt van néhány tipp, hogy

Semmi sem nyírhatja ki jobban a futást tartalmazó napi rutinod, mint a hőség. De itt van néhány tipp, hogy ne fogjon ki rajtad a kánikula!

Igyál vizet!

Nincs meglepetés, a hidratáció a kulcs. Amikor 1 órát vagy annál kevesebbet mész futni, mindenképp igyál meg előtte 2 és fél dl vizet! Ha hosszabb edzésre készülsz, akár 4 vagy 5 dl-t is igyál meg futás előtt 30 perccel, és vigyél magaddal frissítőt! 

Ne idd túl magad!

A hidratáció a futás alatt is nagyon fontos, de nem szabad túlzásba vinni. Különbség van a túlivás és a hidratáció között. Ahhoz, hogy megállapítsd, hogy eleget iszol-e, mérd meg magad a futás előtt és után. Azok, akik rendesen hidratáltak, a futás alatt súlyt fognak veszíteni, azonban túlhidratált vagy, ha a futás után nehezebb vagy, mint előtte. A túl sok vízzel kimoshatod a szervezetedből a sókat és ásványi anyagokat, vigyázz! A súlyvesztésnek azonban ne örülj, még akkor se, ha amúgy fogyni szeretnél, mert ez csak az edzés során elvesztett víz súlya, amit vissza kell pótolnod a nap folyamán!

Hagyd az izzadságot!

Az izzadsággal tudja a tested lehűteni magát. Ha állandóan letörlöd az arcodról az izzadságot, a tested nem tudja hűteni a fejed. Segíthetsz még a hőség után a tested hőmérsékletének visszanyerésében, ha egy hűvös zuhanyt veszel. Vigyázz, felforrósodott testtel ne ugorj be a jéghideg vízbe, inkább fokozatosan hűtsd a vizet és a tested!

Minimalizáld a napon létet!

Apró trükkökkel késleltetni tudod annak a folyamatát, hogy felforrósodj. Az egyik ilyen trükk a világos színek viselése. Ezek ugyanis kevésbé nyelik el a napot. Egy sapka is sokat segíthet rajtad, mert a fejed nem fog felforrósodni. Ne feledd: minél kevesebb helyen érintkezik a nap a bőröddel, annál lassabbak melegszel fel!

futashatas2.jpg ()

Figyeld a pulzusod!

Egy forró nyári napon ez fokozottan fontos! A pulzusod figyelése segít, hogy mindenképp a biztonságos tartományban maradjon a szívritmusod. Egyénenként változó, de viszonylagos értéket kaphatsz a megfelelő zónáról, ha 180-ból kivonod az életkorod.

Eddz a melegre!

A legtöbb futó azért kezdi korán a hosszú edzését, hogy még a nagy meleg előtt be tudja fejezni. Ez hasznos is, de a verseny időpontjára és hőmérsékletére már nincs befolyásod. Ha néhányszor edzel a versennyel megegyező időpontban vagy hőmérsékletben, megtanulhatod kezelni az esetleges nehézségeket.

Késő nyári versenyre regisztrálj!

A szervezetnek időre van szüksége, hogy akklimatizálódjon az adott évszakhoz. Ne kényszerítsd bele magad egy versenybe az évszak elején, mert csak csalódás fog érni. Te is észreveheted, hogy nyár végére mindig jobban kezeli a szervezeted a meleget. Ugyanígy lesz ez a futásnál is, hidd el!

Figyeld a riasztásokat! 

Tudod, mit jelentenek a jelzések, melyeket a meteorológiai előrejelzéseknél használnak? Nos, vörös színnel a nagyon erős sugárzást és kánikulát jelölik. Ha a verseny napján ilyennel találkozol, mindenképp kend be magad, és próbáld élvezni a versenyt! Valószínűleg nem fogsz a legnagyobb hőségben PB-t (Personal Best – egyéni csúcs) futni.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X