Főoldal > MOZGÁS > Pedálozz, hogy fitt legyél!

Pedálozz, hogy fitt legyél!

biciklibiciklizéskerékpármozgáspedálozássporttekerés
0 0

Írta: and

Sokkal többet ad, mint azt, hogy a friss levegőn vagy. Ez az edzés úgy tesz egészségessé, hogy közben

Sokkal többet ad, mint azt, hogy a friss levegőn vagy. Ez az edzés úgy tesz egészségessé, hogy közben remek időtöltést biztosít.

 Nos, mit is tehet a bringa érted?

  1. Ha biciklivel mész dolgozni és haza, akkor egy év alatt akár 6 kilótól is megszabadulhatsz.
  2. Napi 30 perc tekerés csökkenti a szívroham és stroke kockázatát.
  3. 1 óra bicajozás csökkenti a halálozási esélyeit 35%-kal.
  4. A tekerés könnyebb a futásnál.
  5. Javítja a hangulatod, csökkenti a depressziód.
  6. Javítja a vérkeringést, így hatékonyabban dolgozhatsz, jobban teljesíthetsz a munkában.
  7. Ha túl vagy már 30-on és rendszeresen biciklizel, akár 10 évvel fiatalabbnak is tűnhetsz.
  8. Egy 55 kilós nő a biciklizéssel 400 kalóriát éget el óránként.

 

A kerékpározás kiváló fitness tevékenység, ha nincs időd arra, hogy lejárj az edzőterembe. Nagyon jó kardió, fejleszti az izmaidat, serkenti a vérkeringést és még gyorsan el is jutsz vele A-ból B-be. Itt az ideje, hogy kipróbáld!

bicaj2.jpg ()

A tekerés a legjobb edzésmódszer azoknak, akik valamilyen sérüléssel bajlódnak, ami miatt nem tudják az eredeti sportjukat űzni. Mivel a biciklizés kevesebb terhet ró az ízületekre, fájó térd vagy boka esetén kiváló mozgásforma.
Lássuk, mit is adhat neked a tekerés a fentieken kívül:

  1. Kilátást: Biciklizés közben kint vagy a természetben, jó levegőt szívhatsz és élvezheted a csodás tájat magas körül.
  2. Többet láthatsz: Kerékpározni nem csak a természetben lehet, hanem a városban is. Nagyon jó kis városnézést hozhatsz össze biciklivel. Mozogsz, művelődsz és valószínűleg gyorsabb is leszel, mint tömegközlekedéssel vagy autóval.
  3. Szárnyalhatsz: Bicajozás közben nagyon könnyen érezheted úgy, hogy szárnyak nélkül szárnyalsz. A tekerés ritmusa, a menetszél, a szabadság, a sebesség…könnyen úgy érezheted, tiéd a világ, s közben az is.
  4. Barátokat: Tekerés közben nagyon könnyen összebarátkozhatsz más biciklistákkal. Nézz körül a környezetedben, érdeklődj, keress partnereket az edzéshez.
  5. Gyors közlekedést: Biztosan ültél már a dugóban úgy, hogy elhaladt melletted egy kerékpáros. Ha biciklivel közlekedsz, te magad lehetsz az, aki a dugóban álló városban időben odaérsz bárhova. Sokkal pontosabban tudod kiszámolni a menetidőt, mert szinte semmi nem befolyásolja a közlekedésed.
  6. Kedvcsináló: Ha szeretnéd kicsit feldobni magad, irány biciklizni. Arról nem is beszélve, hogy egy jó tekerés után a fejed kitisztul, minden probléma egyszerűbbnek, minden idegeskedés feleslegesnek fog tűnni.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában