Főoldal > MOZGÁS > Szörnyű edzés előtti szokások, amiket kerülnöd kéne

Szörnyű edzés előtti szokások, amiket kerülnöd kéne

edzésedzéshibafehérjefogyásfolyadékfogyasztásizommozgássportszénhidráttest
0 0

Írta:

Frusztrált vagy, amiért az edzőteremben nem tudsz az elvárásaidnak megfelelően teljesíteni? Úgy érzed, valami probléma van, pedig semmi különös nem történt?

Az edzést sajnos számtalan dolog befolyásolhatja, és emiatt úgy érezheted, nem vagy elég erős, holott lehet, hogy csak néhány edzés előtti szokásról kellene lemondanod.

Itt az ideje, hogy alaposan gondold végig, figyeld meg, mit szoktál mozgás előtt csinálni. Annak érdekében, hogy megfelelően tudj fejlődni, fontos, hogy ne csak az edzés alatt, hanem előtte is odafigyelj magadra. Megmutatjuk, mik a leggyakoribb szokások, melyek rossz irányba befolyásolják a teljesítményed.

1. Nem eszel

Nyilván ennek az az oka, hogy rengeteget olvastál arról, hogy az éhgyomorra végzett edzés sokkal több kalóriát éget. Azért a kérdést tedd fel magadnak: hogyan lesz képes a testem erőt kifejteni, ha nincs üzemanyaga? Egy olyan könnyű étel, amilyen a zabkása, vagy egy joghurt, még fél órával az edzés előtt is nyugodtan fogyasztható, extra kalóriát pedig nem ezzel viszel be, te is tudod.

2. Túl sokat eszel

A jóból is megárt a sok – szokták mondani. Nincs ez másként az edzés előtti étkezéssel sem. Talán nincs annál rosszabb, mint tele hassal mozogni, vagyis próbálni mozogni, mert ilyenkor az edzés nem is megy, nem is esik jól, de akár még hányinger, hányás, hasmenés is jelentkezhet. Hagyj időt az emésztőrendszerednek, 2-3 órával az edzés előtt egyél utoljára nagyobb adagot.

3. Túl sok vizet iszol

Természetes, hogy az edzés alatt és után a folyadékigényed megnő, de sajnos az edzés előtti hirtelen nagy mennyiségű vízfogyasztás hasonló tüneteket okozhat, amilyet a túl sok étel.

, Image: 257759789, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: yes, Credit line: Profimedia, Panthermedia

4. Fehérjeturmixot iszol

Egyesek szerint a mozgás előtti fehérjeturmix egy extra löketet ad a testednek, hogy kalóriát égessen el, hiszen a fehérje emésztése plusz feladatot ad a gyomornak. Sajnos azonban meg is nehezítheti az emésztést, ami nincs jó hatással a gyomorműködésre. Akkor mikor kell fehérjét fogyasztani? Nos, a legjobban akkor hasznosul a fehérje, ha az edzés után 20 percben elfogyasztod.

5. Túl sok kávé

Nem titok, hogy a kávé és a koffein serkenti az izomműködést, extra energiát ad, ezáltal pedig több kalóriát égethetsz el. Ahogy kávéfogyasztóként azt is tapasztalhattad már, hogy a túl sok kávé szédelgést, hasmenést, de még dehidratációt is okozhat, ezért közvetlenül az edzés előtt inkább kerüld.

6. Egész este buliztál

Ha úgy gondolod, megérdemelsz egy kis kikapcsolódást az edzést megelőző napon, inkább gondold át újra. Az alkoholfogyasztás és a testmozgás nincsenek egymással jó viszonyban, ne tedd ki magad sérülésveszélynek. Az alkohol ezen túl dehidratál is, ezért sokkal könnyebben száradhatsz ki edzés közben, illetve után.

7. Keveset alszol

Az elvárt fejlődés szempontjából elengedhetetlen a sok pihenés. Sokan ott rontják el az alakformálást, hogy nem hagyják az izmaikat pihenni, regenerálódni. A betervezett mozgás előtti este mindig aludj eleget, legalább 8-9 órát, csak így fogsz tudni hatékonyan teljesíteni.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában