Főoldal > MOZGÁS > 8 trükk, hogy ne hagyj ki egy edzést sem!

8 trükk, hogy ne hagyj ki egy edzést sem!

edzésizomizzadásmozgássporttehelés
0

Írta:

Mindig elhatározod, hogy odateszed magad az edzésnél, de sokszor még a konditeremig sem jutsz el? Elég a kifogásokból! Ezzel a nyolc trükkel garantáltan nem fogsz kihagyni egy izzasztó órát sem!

1. Tartsd mozgásban az agyad!

Szeretsz sakkozni, sudokuzni vagy rejtvényt fejteni? A logikai játékok és fejtörők az agy egyik fehérje eredetű hormonját, a vérdopping képességgel rendelkező eritopoetint (EPO) jelentősen aktiválják, ezért mozgásra és fizikai tevékenységre sarkallnak minket. Ha egy percig is gondolkodnál az edzés kihagyásról, kezdj  bele egy rejtvénybe és azonnal meg fog jönni a kedved egy kis mozgáshoz!

2. Beszélj róla!

Ha már elhatároztad magad, de még mindig lusta vagy a tettek mezejére lépni, beszélgess a sportokról! Kérdezd ki a kollégáid véleményét a legjobb zsírégető edzésekről, meséld el nekik az edzéstervedet vagy beszélj meg a barátaiddal egy közös esti edzést! Így tutira bebiztosítod magad, hogy ne mulassz el egy kondizást sem.

 3. Eddz, ahogy a kedved tartja!

Hosszú volt a nap és nincs kedved egy nehéz spinning edzéshez? Mit szólnál egy nyugis pilateszhez vagy egy lendületes zumbához? A felmérések szerint nem az számít, hogy mindig ugyanolyan intenzitással mozogsz vagy sem, hanem, hogy élvezettel csinálod-e a sportolást. A lényeg, hogy ne hagyj ki egy napot sem mozgás nélkül, mert azzal többet ártasz magadnak, mint gondolnád!

4. Nincs több kifogás!

Ha a fejedben tényleg eldöntöd, hogy akármi is lesz, többé nem fogod kihagyni az edzést, tartsd is be! Hasonlóképpen az újévi fogadalmaknál, az első pár alkalom biztos nehéz lesz és sokszor fel akarod majd adni, de hidd el, nagyon jó érzés lesz néhány hét után az izmos és tónusos alakodra nézni.

5. Sportolj jótékonyan!

Ha egy-egy fizetős rendezvényre, például egy híres edző nyílt órájára vagy egy jótékonysági sporteseményre nevezel be, kevesebb az esélye, hogy lemondanád a programot – hiszen fizettél érte. Még jobb, ha nem egyedül, hanem a barátnőiddel együtt indulsz, így még ők is motiválni fognak téged!

6. Vezess naplót!

Az edzésterved követésére szuper ötlet egy edzésnapló indítása, amiben napról napra figyelemmel tudod kísérni a fejlődésed! Azt is írd bele, hogy hogyan érzed magad edzés után – ha kicsit megtorpannál edzés-ügyileg, csak olvass bele és egyből több kedved lesz sportolni!

7. Mindig eddz ugyanabban az időpontban!

Döntsd el, hogy a nap melyik része ideális számodra a mozgás szempontjából: valaki kora reggel szeret edzeni, mások az ebédszünetben, vagy munka után szeretik kiereszteni a gőzt. Ha megvan a tuti időpont, mindig eddz akkor! Így, ha mégis kihagynál egy edzést, önkéntelenül is eszedbe fog jutni, hogy ebben az időpontban mit is szoktál csinálni.

8. Szórakozz!

Ne úgy fogd fel a sportolást, mint egy kínmunkát: az a lényeg, hogy a mozgás örömet szerezzen! Találd meg a számodra legkedvesebb mozgásfajtát és barátkozz minél több emberrel, akik miatt nagyobb kedvvel fogsz elmenni egy-egy edzésre. Jó zenével, kellemes hangulattal és egy kedves edzővel pedig a legfárasztóbb edzés is öröm lesz!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X