Főoldal > MOZGÁS > Nagy melled van? Így válaszd ki a tökéletes sportmelltartót

Nagy melled van? Így válaszd ki a tökéletes sportmelltartót

egészségmellmelltartómozgássportsportmelltartó
0

Írta:

A melltartóvásárlás sok nőnek gondot okoz, a tökéletes sportos verziót pedig különösen nehéz megtalálni – főleg a dúsabb keblű hölgyeknek. A tippjeinkkel egy-kettőre meglelheted a sportoláshoz való ideális melltartót!

1. Vásárolj mindig az edzéstípusnak megfelelőt

Mielőtt belevetnéd magad a próbálgatásba, döntsd el, milyen sporthoz szeretnél megfelelő alátámasztást választani – ez ugyanis nem mindegy. A jógázáshoz, nyújtásokhoz és sétálásokhoz a gyenge erősségű („low support”) melltartók is elegendőek,  a túrázáshoz, biciklizéshez és síeléshez viszont már közepes fokozatú („medium support”) sportfelsőket válasszunk. Ha pedig olyan erőteljes kardiónak vetjük alá magunkat, mint a futás, a kondizás vagy az aerobic, mindenképpen a legerősebb („high support”) toppok közül válasszunk!

2. A megfelelő típust válasz

Ma már rengeteg melltartó létezik: csatos, belebújós, felsővel egybevarrt, keresztpántos, szivacsos (push-up) alátámasztóval rendelkező, cipzáros és még sorolhatnánk. Ahhoz, hogy a legtökéletesebbet válaszd ki magadnak, mindegyikből próbálj fel egyet és mozogj bennük egy kicsit. Ha a melltartó szorít, felcsúszik vagy valahol tör, szúr, tekeredik, rakd vissza a fogasra!

Tipp: A C-nél nagyobb kosárral rendelkező hölgyeknek elsősorban a vastag és állítható pántokkal rendelkező, csatos sportmelltartókat ajánlják, mert ezeket lehet a legjobban hozzáigazítani a testhez!

3. Vizsgáld meg a fazonját

Miután megtaláltad a neked való fazont, a boltban található összes kollekcióból válassz egyet és vidd be őket újra a próbafülkébe. Vizsgáld meg őket: azok a legjobbak, amiknek a hátulja erős pánttal rendelkezik, de a mellet lefedező puha anyagnak is tökéletesen kell illeszkednie a domborulataidra, hiszen ez adja a tartást! Ne csak a sportmelltartó két pántjára koncentrálj, hiszen ezek csak a mellek fel-le emelkedését akadályozzák meg, a jó alátámasztást nem oldják meg!

36587924 - attractive young woman in sportswear posing on grey background. slim and healthy female model in studio.

4. Nézd meg az anyagösszetételt

Megvan a tökéletesen kényelmes sportmelltartó, de még mindig nem tudsz dönteni? Érdemes megnézni az anyagösszetételt, ami a melltartó belső részén található kis fehér papíron jelölnek. Az a legjobb anyag, ami bőrbarát, jól szellőző, elvezeti az izzadságot és antiallergén – tehát az erős izzadás hatására sem okoz bőrkiütést. Ezek közé tartozik a pamut és a spandex is.

5. Ne használd sokáig!

Sajnos az a rossz hírünk, hogy a rendszeres edzések mellett egy sportmelltartó sem bírja egy évnél tovább – igen, ez a különösen márkás darabokra is vonatkozik. Lehet, hogy észre sem veszed, de a melltartó minden egyes izzasztó edzés után tágabb lesz, tehát kevésbé fog tartani. Mindezek mellett azt ajánljuk, hogy egyszerre több darabba ruházz be, hiszen nem higiénikus minden egyes nap ugyanabba a melltartóba beleizzadni, a mindennapos mosás pedig szintén rontja a minőséget.

6. Vigyázz rá!

A sportmelltartó a maga nemében különleges, ezért ne vágd be a mosógépbe az összes többi ruháddal együtt. Általában kézzel, puha ruhával és hideg-langyos vízben ajánlott őket mosni – de semmiképpen sem a 30-40°-os vízben! Az anyag kinyúlásának elkerülése érdekében ne aggasd vagy csipeszeld fel, hanem szépen terítsd ki egy sima felületre a melltartót és hagyd megszáradni.

Fotó: 123RF

 


További cikkeink a témában

turmixzsírégetés

Top 3 zsírégető turmix edzéshez

Írta:
11 napja 0

A mesterséges turmixokat igazi csodaszernek tartjuk, fogyaszt, vagy épp izmot épít, ráadásul nem macerás, csak fel kell oldani egy kis vízben vagy tejben, és már fogyasztható is. Azonban sokkal egészségesebb italt készíthetünk magunknak pár perc alatt, csak némi hozzávaló és egy botmixer kell hozzá.

Kövess Facebook-on!
X