Főoldal > MOZGÁS > Nagy melled van? Így válaszd ki a tökéletes sportmelltartót

Nagy melled van? Így válaszd ki a tökéletes sportmelltartót

egészségmellmelltartómozgássportsportmelltartó
0

Írta:

A melltartóvásárlás sok nőnek gondot okoz, a tökéletes sportos verziót pedig különösen nehéz megtalálni – főleg a dúsabb keblű hölgyeknek. A tippjeinkkel egy-kettőre meglelheted a sportoláshoz való ideális melltartót!

1. Vásárolj mindig az edzéstípusnak megfelelőt

Mielőtt belevetnéd magad a próbálgatásba, döntsd el, milyen sporthoz szeretnél megfelelő alátámasztást választani – ez ugyanis nem mindegy. A jógázáshoz, nyújtásokhoz és sétálásokhoz a gyenge erősségű („low support”) melltartók is elegendőek,  a túrázáshoz, biciklizéshez és síeléshez viszont már közepes fokozatú („medium support”) sportfelsőket válasszunk. Ha pedig olyan erőteljes kardiónak vetjük alá magunkat, mint a futás, a kondizás vagy az aerobic, mindenképpen a legerősebb („high support”) toppok közül válasszunk!

2. A megfelelő típust válasz

Ma már rengeteg melltartó létezik: csatos, belebújós, felsővel egybevarrt, keresztpántos, szivacsos (push-up) alátámasztóval rendelkező, cipzáros és még sorolhatnánk. Ahhoz, hogy a legtökéletesebbet válaszd ki magadnak, mindegyikből próbálj fel egyet és mozogj bennük egy kicsit. Ha a melltartó szorít, felcsúszik vagy valahol tör, szúr, tekeredik, rakd vissza a fogasra!

Tipp: A C-nél nagyobb kosárral rendelkező hölgyeknek elsősorban a vastag és állítható pántokkal rendelkező, csatos sportmelltartókat ajánlják, mert ezeket lehet a legjobban hozzáigazítani a testhez!

3. Vizsgáld meg a fazonját

Miután megtaláltad a neked való fazont, a boltban található összes kollekcióból válassz egyet és vidd be őket újra a próbafülkébe. Vizsgáld meg őket: azok a legjobbak, amiknek a hátulja erős pánttal rendelkezik, de a mellet lefedező puha anyagnak is tökéletesen kell illeszkednie a domborulataidra, hiszen ez adja a tartást! Ne csak a sportmelltartó két pántjára koncentrálj, hiszen ezek csak a mellek fel-le emelkedését akadályozzák meg, a jó alátámasztást nem oldják meg!

36587924 - attractive young woman in sportswear posing on grey background. slim and healthy female model in studio.

4. Nézd meg az anyagösszetételt

Megvan a tökéletesen kényelmes sportmelltartó, de még mindig nem tudsz dönteni? Érdemes megnézni az anyagösszetételt, ami a melltartó belső részén található kis fehér papíron jelölnek. Az a legjobb anyag, ami bőrbarát, jól szellőző, elvezeti az izzadságot és antiallergén – tehát az erős izzadás hatására sem okoz bőrkiütést. Ezek közé tartozik a pamut és a spandex is.

5. Ne használd sokáig!

Sajnos az a rossz hírünk, hogy a rendszeres edzések mellett egy sportmelltartó sem bírja egy évnél tovább – igen, ez a különösen márkás darabokra is vonatkozik. Lehet, hogy észre sem veszed, de a melltartó minden egyes izzasztó edzés után tágabb lesz, tehát kevésbé fog tartani. Mindezek mellett azt ajánljuk, hogy egyszerre több darabba ruházz be, hiszen nem higiénikus minden egyes nap ugyanabba a melltartóba beleizzadni, a mindennapos mosás pedig szintén rontja a minőséget.

6. Vigyázz rá!

A sportmelltartó a maga nemében különleges, ezért ne vágd be a mosógépbe az összes többi ruháddal együtt. Általában kézzel, puha ruhával és hideg-langyos vízben ajánlott őket mosni – de semmiképpen sem a 30-40°-os vízben! Az anyag kinyúlásának elkerülése érdekében ne aggasd vagy csipeszeld fel, hanem szépen terítsd ki egy sima felületre a melltartót és hagyd megszáradni.

Fotó: 123RF

 


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X