Főoldal > MOZGÁS > Tuti motivációk, hogy télen se hagyd abba az edzést

Tuti motivációk, hogy télen se hagyd abba az edzést

alakformálásedzésegészségendorfinfogyásmotivációmozgássportzsírégetés
0 0

Írta:

A téli edzések valahogy mindig nehézkesebbek, és a vastag kabátok, bő pulcsik jótékony takarása sem feltétlenül járul hozzá motiváltságunkhoz. Pedig rengeteg előnye van a hidegebb hónapokban végzett testmozgásnak is.

Mindenkinek leesik az álla tavasszal

Míg legtöbben akkor kapnak észbe, amikor márciusban az első melengető napsugarak előbújnak, addigra te már kisportolt alakkal arathatod le a babérokat. Az őszi-téli időszak nem csak azért jó, mert lesz elég időd formásodni, de a vastagabb ruhák egészen addig rejtik tökéletes vonalaidat, amíg a lengébb, vékonyabb darabok elő nem kerülnek a szekrény mélyéről. Egészen biztos, hogy mindenki elismerését bezsebelheted tavasszal, ha végigsportolod a telet.

Kényelmesebben elférsz az edzőteremben

A téli edzés további nagy előnye, hogy nem hering módjára tudsz csak sportolni akár az edzőteremben, akár a csoportos órákon. A hidegben, sötétben mindenki nehezebben indul el a fitneszközpontokba, ami számodra – mint elszánt sportember számára – csak előny: nem kell hosszú percekig várni a gépekre vagy lökdösődni az aerobik-órákon.

Kisebb eséllyel betegszel meg

Ha fitt vagy, az nem csak izmaidra, állóképességedre, de immunrendszeredre is jótékonyan hat. A vírusos, lázzal járó megbetegedések, akár több napra, hétre is ledönthetnek bárkit a lábáról, ami nem csak rossz közérzettel és gyengeséggel, de anyagi nehézségekkel is járhat. Ha sportolsz, kevesebb az esélyed arra, hogy egy váratlan betegség keresztülhúzza a terveidet, vagy legalábbis sokkal gyorsabban felépülsz.

48212116 - fit girls in gym doing plank exercise for back spine and posture concept pilates fitness sport

Büszkén feszíthetsz a csinos ruháidban

Tény, hogy a tél nem a miniszoknyák és az ujjatlan felsők időszaka, de szép számmal akadnak ilyenkor is olyan események, amikor a testhez álló, csinos ruhák elő-előkerülnek a szekrény mélyéről. Nem kell törnöd a fejed azon, hogy mit húzz fel ilyenkor, ha odafigyelsz a rendszeres testmozgásra.

Nem lesz nehéz az újrakezdés

… hiszen abba sem hagytad. Ha túl sok idő telik el edzés nélkül, akkor annak megvan az a veszélye, hogy nehezen, vagy egyáltalán nem bírod újrakezdni. Míg ha a telet is aktívan töltöd, a tavasz még nagyobb lendületet adhat a testmozgáshoz. A kitartásod, a folyamatos és fokozatos terhelés pedig meghozza a várt eredményt: nem csak vékonyabb és csinosabb leszel a nyárra, de sokkal jobban is fogod érezni magad a rendszeres sportolásnak köszönhetően.

Jókedvű leszel

Igaz, hogy a tél nem a legvidámabb évszak, de éppen ezért is érdemes tudatosan tenni azért, hogy mosolygós és jókedvű maradj. Szerencsére sportolás közben olyan mennyiségű endorfin szabadul fel a szervezetedben, ami hosszú időre vidámmá, kiegyensúlyozottá és boldogabbá tesz.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában