Főoldal > MOZGÁS > A lépcsőzés 5 fantasztikus hatása

A lépcsőzés 5 fantasztikus hatása

fittlépcsőzésmozgássport
0 0

Írta:

Számos előnye van, ha futóedzéseid, konditermi gyakorlataid közé a lépcsőzőgépet is beiktatod. De ha lift helyett inkább a lépcsőházat választod, már akkor is tapasztalhatod jótékony hatásait.

1. Zsírégető 

A lépcsőzés az egyik leghatékonyabb és ezzel együtt az egyik legkeményebb kardiómozgás is. Ez a rendkívül magas intenzitású edzés úgy égeti testünk legkényesebb területeiről a zsírt, mintha legalábbis egy vaskohó fűtene belülről. Ami a hátránya (brutálisan fárasztó), az az előnye is: már akár egy tízperces edzés is több száz kalóriát éget el, míg például a futással ehhez az eredményhez jóval több idő kell.

2. Formálja a popsit

Bár a lépcsőzés aerob típusú mozgásforma, azért alakformáló hatásairól se feledkezzünk meg. A comb és a popsi izmait szuperül megdolgoztatja. Mivel általában ez a két terület sokak számára a legproblémásabb, egy-egy lépcsőzőedzés telitalálat lehet. Leszedi a felesleges zsírt, majd formálja, izmosabbá, tónusosabbá varázsolja a comb- és farizmokat.

62790752 - back view of young woman in sportswear touching her lower back muscles by painful injury standing on the stairs.

3. Fejleszti a lábizmokat

A lépcsőzés persze nem csak a popsi és comb izmait veszi kezelésbe, de szuper lábizmokra is szert tehet igen rövid idő alatt az, aki rendszeresen szedi a fokokat. Mivel leginkább a láb izomzatát veszi igénybe, ráadásul az egyensúlyra is nagy szükség van a mozgástevékenység során, ezért a vádli izmait hihetetlen módon erősíti, fejleszti, hogy a legkisebb miniszoknya és csodásan álljon.

4. Fantasztikus állóképesség-fejlesztő 

A lépcsőzést valamilyen szinten akár saját testsúlyos edzésként el felfoghatjuk. Ahhoz ugyanis, hogy a mozdulatsor létrejöjjön, minden lépcsőfokra fel kell emelnünk a saját testünket. Ez komoly izomkoordinációt igényel, az intenzív mozgás során pedig rengeteg oxigén szabadul fel, ami fokozza az állóképességet, erősíti a szívet és a tüdőt.

5. Egészségvédő, betegségmegelőző 

Nők számára különösen ajánlott a rendszeres lépcsőzés. A menopauza környékén ugyanis vészesen megnő a magas vérnyomás és a csontritkulás kialakulásának kockázata. Mindezek megelőzésért sokat tehetünk rendszeres mozgással, a nagy intenzitású rezisztencia edzések, mint például a lépcsőzés hatékony lehet mindezek megakadályozására, és később a tünetek enyhítésére is.


További cikkeink a témában