Főoldal > MOZGÁS > Így térj vissza a futáshoz, ha télen nem edzettél

Így térj vissza a futáshoz, ha télen nem edzettél

edzésfélmaratonfutásfutópadkocogásmaratonmozgássportzsírégetés
0 0

Írta:

Itt a jó idő, megérkezett a tavasz is. Ha télen nem futsz kint (és a futópadot sem kedveled igazán), akkor lassan visszatérhetsz a szabadtéri kilométergyűjtéshez.

Persze az is lehet, hogy sajnos sérülés vagy betegség hátráltatott, ilyenkor sem árt óvatosnak lenned, nehogy elkapkodd a dolgokat és még nagyobb baj legyen.

  • Győződj meg róla, hogy tényleg készen állsz a visszatérésre. Fontos, hogy eleget aludj, kipihent legyél és ne küszködj fájdalmakkal. Ha az izmaid túlságosan legyengültek, akkor nem árt szakember, például gyógytornász segítségét igénybe venni és speciálisan megerősíteni egyes területeket, hogy jobban menjen a futás.

 

  • Kezdj tiszta lappal. Illetve inkább telefonnal vagy órával. Töröld, vagy legalábbis felejtsd el a korábbi eredményeket, sebességeket és távolságokat. Újrakezdés esetén ne hasonlítgasd az adatokat a korábbi csúcsteljesítményedhez. Kis kényeztetés sem árthat, egy új cipő, vagy futócucc plusz lendületet adhat.

 

  • Ne hajtsd túl magad. Semmi szégyen nincs abban, ha időnként bele is kell sétálni az edzésekbe. Ahogy egyre jobban javul majd az erőnléted, úgy bírsz majd mind nagyobb távokat legyűrni, jelentősebb sebességet elérni és csökkenteni az edzés közben pihenőket.

 

tired woman runner taking a rest after running hard on city road

  • Keress célt magadnak. Ha már kezdesz újra formába lendülni, akkor nem árt valamilyen távlati célkitűzést keresni. Nem kell feltétlenül, hogy félmaratoni vagy maratoni táv legyen. Lehet, hogy éppen egy jó hangulatú, 5 km-es bulifutás az, ami ilyenkor tovább lendíthet.

 

  • Készülj fel a nehézségekre. Főleg, ha sérülés után térsz vissza, akkor nem árt, ha átgondolod korábban mit csinálhattál rosszul és mi okozhatta a problémát. Így elkerülheted, hogy újra baj legyen és tényleg nem lesz más dolgod, mint hogy élvezd a kilométereket.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában