Főoldal > mozgas > Így védekezz az edzés utáni izomlázzal szemben

Így védekezz az edzés utáni izomlázzal szemben

edzésfájdalomfáradtságizomizomfájdalomizomlázmozgássporttejsav
0 0

Írta:

Kihagytál pár napot (hetet?) a konditeremben, edzés után pedig meg sem tudsz mozdulni? Ne ess kétségbe! A következő trükkökkel könnyebben leküzdheted az izomlázat.

Először is érdemes leszögeznünk: a fájdalom, amit érzel, teljesen normális – még akkor is, ha csak 24-48 órával az edzés után kezdenek fájni az izmaid! Amennyiben ugyanis az átlagos napi rutinodtól eltérő fizikai aktivitást végzel,  mikrosérülések keletkeznek az izmaidban és a körülötte lévő szalagokban, melyeknek idő kell a megerősödéshez és gyógyuláshoz.

A következő hatásos tippekkel, trükkökkel viszont garantáltan megelőzheted a fájdalmas izomláz kellemetlen tüneteit.

1. Fogyassz megfelelő ételeket

Az étcsokoládé, a grépfruit, a kávé, a paradicsomlé és az izotóniás sportitalok híresen jó gyógyírnak bizonyulnak izomláz esetén. Nincs más dolgod, mint edzés előtt és után bőséggel fogyasztani ezekből a „csodaszerekből” – az izomláznak nyoma sem lesz!

2. Eddz fokozatosan

Ne akard az első két kondizásod alkalmával megváltani a világot: az edzéstervet ütemesen és fokozatosan kell betartani, ezért te se siettesd az eredményt, mert csak izomláz lesz a vége! Minden edzés alkalmával fokozatosan növeld a gyakorlatok számát és nehézségét – így esélyt sem adsz az izomláznak.

3. Hallgass a testedre

Szuper, ha edzeni tudsz a legjobb barátoddal, vagy segít egy szakértő az edzésben – a sportolás viszont nem a versengésről szól. Ha bármilyen fájdalmat, kényelmetlenséget vagy kellemetlenséget tapasztalsz sportolás közben, inkább állj le és pihenj egy kicsit, szükség esetén pedig ne folytasd az edzést!

4. Mindig nyújts

Nem győzzük elégszer hangsúlyozni a testedzés előtti és utáni nyújtás fontosságát. Azt például tudtad, hogy az izomláztól és az izomgörcsöktől is megszabadulhatsz a segítségével?

theme sport and rehabilitation sports medicine. Beautiful strong slender Caucasian woman athlete uses foam roller green field street workout to workout to remove pain, stretch and massage muscles.

5. Lassulj le

A kutatások szerint azok, akik az edzés utolsó harmadában már nem feszülnek rá a tempóra és a teljesítményre, hanem az átlagosnál lassabban edzenek, kevésbé lesznek érintettek az izomláz-kérdésben. A tudósok a mozgás fokozatos abbahagyásával indokolták a meglepő eredményt.

6. Masszírozz

Sportolás után mindenkinek jól esik egy kis pihenés – főleg, ha az izmok pihentetéséről van szó. Ha van rá lehetőséged, az edzés után térj be egy kis masszázsra, vagy otthon, a zuhany alatt te is dörzsöld át a megdolgoztatott izmaidat. A tested meg fogja hálálni.

7. Próbáld ki a hideg-meleg zuhanyt

Kísérletek sora igazolja, hogy a hideg-meleg váltózuhany kedvező hatással vannak az izomműködésre – ráadásul az izomláz is hatékonyan kiküszöbölhető a segítségével. Egy próbát mindenképpen megér!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában