Főoldal > mozgas > 2 in 1 kirándulás: edzés és kikapcsolódás

2 in 1 kirándulás: edzés és kikapcsolódás

fitneszmozgássporttúrázás
0 0

Írta: and

Kicsit kimozdulni a városból, a hegyekben és az erdőben sétálgatni mindig nagyszerű kikapcsolódás. Ez

Kicsit kimozdulni a városból, a hegyekben és az erdőben sétálgatni mindig nagyszerű kikapcsolódás. Ez már önmagában is remek testmozgás, de ha igazán formába akarod hozni magad, turbózd fel az egyszerű kirándulást! Kardió vagy erősítő edzés? Mindkettőre van ötletünk, akár pároddal, barátnőiddel vagy családdal együtt mész. Már csak a helyszínt kell kitalálnotok, de szerencsére rengeteg itthoni kiránduló hely közül válogathattok.

Felejtsd el az autót és a felvonót!

Ha nálatok is abból áll a kirándulás, hogy autóba pattantok, aztán meg sem álltok egy közeli kiránduló és piknikező helyig, ahol aztán kényelmesen befalatoztok, akkor itt az ideje ezen változtatni. A kirándulás ne csak a természetben pihenésről szóljon, hanem a friss levegőn való mozgásról is. Persze, nyugodtan mehettek autóval, de hagyjátok a legelső parkolóban, és onnan sétáljatok tovább. Ha hegységbe mentek, akkor a felvonót (vagy kisvasutat és a libegőt) csak lefelé használjátok, felfelé válasszátok a turista útvonalakat. Nem kell megijedni, azért itthon nincsenek olyan magas és meredek hegycsúcsok.

hiking2.jpg ()

Túrabottal, súlyzókkal, biciklivel

A szimpla túrázást is újraértelmezheted néhány egyszerű tippel. Nem kell emelkedőn kocogva több kilométeres távokat megtenned, de persze nem árt, ha figyelsz rá, hogy pulzusszámod mindig kicsit magas legyen. A legjobb, ha még épp tudtok beszélgetni és nézelődni is. A túrabotos gyors séta, a nordic walking például remek megoldás, de használhatsz akár boka- és karsúlyokat is, így még intenzívebbé teheted a testmozgást. Ha szerettek kerékpározni, akkor pattanjatok két kerékre, így akár teljesen kiiktathatjátok az autózást. Hegymenetben felfelé tekerni garantált kihívás, de a hegytetőn majd kipihened magad a napon sütkérezve.

Játékos gyakorlatok

Ha nagyobb társasággal vagy gyerekekkel indultok útnak, akkor játékos elemekkel csempészheted az edzést a kirándulásba. Garantáltan jókat fogtok nevetni, ha különböző rövid versenyeket tartotok. Például ki tud egy bizonyos távot gyorsabban lefutni, vagy épp páros lábbal elugrálni odáig. Kitalálhattok olyan feladatokat is, amiket bizonyos időközönként kell végre hajtani, például minden tizedik lépés után kötelező 10 négyütemű fekvőtámasz. Vagy keressetek egy erős ágú fát, és ott rendezzetek húzódzkodó versenyt! Egy ugrálókötél is jól jöhet, ha a gyerekek már kissé unják a gyaloglást, de a felnőtteknek is jó móka. A vesztes pedig vállalja, hogy ő grillezi az ebédet. Evés után aztán különböző labdajátékokkal lazíthattok: foci, tollas- vagy röplabda. 

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

fenékfitnesz

A kerek popsi titka

Írta:
3 napja 0 0

Míg vannak a testnek olyan területei (pl. mellek, csípő szélessége) amelyeken sem életmóddal, sem edzéssel nem változtathatunk, addig a popsinkat olyanra kerekíthetjük, amilyenre csak szeretnénk. A gyakorlatokat azonban érdemes egyénre szabottan végezni, hogy az eredmény pont olyan legyen, amilyenre vágyunk.