Főoldal > MOZGÁS > 3 trükk, hogy jobb futó legyél

3 trükk, hogy jobb futó legyél

bemelegítésedzésfutáskocogáslevezetésmozgásnyújtássport
0

Írta: and

„Mindig nyújts futás előtt”- halljuk sokszor ezt a bölcsességet, azonban egyetlen tanulmány sem igazolta

„Mindig nyújts futás előtt”- halljuk sokszor ezt a bölcsességet, azonban egyetlen tanulmány sem igazolta. Egy új egyetemi kutatás szerint a futás előtti nyújtás csak lelassít.

Ahhoz, hogy a legtöbbet hozd ki magadból, hatékonynak kell lenned. Képzeld csak el, milyen messze és milyen gyorsan futhatnál! Egy tanulmány szerint a rossz nyújtási technikák nem segítik, hanem gátolják a fejlődést, ám ha megtanulsz okosan nyújtani, akkor javíthatod az izmok oxigén-felhasználását, hozzájárulhatsz a könnyebb és gyorsan regenerálódáshoz, és elkerülheted a sérüléseket is. 

Ezekre figyelj, hogy jobb futó lehess! 

1. Ne végezz statikus nyújtást a futás előtt

Lehajolsz, megérinted a lábujjad és tartod 30 másodpercig. Ez a statikus nyújtás. Ez a későbbiekben hátráltatja a futásod a tanulmány szerint. Az izmaid sokban hasonlítanak egy gumiszalagra. Futás közben kevesebb energia és oxigén felhasználásával tudnak működni, ha rövidebbek. Ha előtte a megnyújtod ezeket az izmokat, a tanulmány szerint kevésbé hatékony lesz a lépted. Tartogasd a statikus nyújtást a futás utánra, ekkor végezd, hogy a futás során megrövidült izmaid visszanyerhessék eredeti állapotukat és rugalmasak lehessenek.

futo2.jpg ()

2. Melegíts be dinamikusan

A dinamikus mozgások, mint az ugrálás, magas téremelés, kocogás, mind alkalmasak arra, hogy a tested felkészítsék a futásra. A kutatás szerint ezek a teljes testet átmozgató gyakorlatok felmelegítik az izmaidat, így a futást könnyebbnek fogod érezni, és a sérüléseket is elkerülheted általuk. 

3. Mozgasd a csípőd és a térded

Az alig mozgás ugyan gazdaságosabbá teheti a futásod, de a csípő és térd környékére ez nem igaz. Amikor a csípőd mozdulatlan a futás közben, a kutatók szerint az gátolja az elrugaszkodást. A térdek alig mozgatása pedig apró lépteket és fárasztóbb futást garantál. Ha azt veszed észre, hogy ilyen technikával futsz, próbáld meg a a lábaidat kicsi jobban megemelni. Meglátod, hogy megnyúlik majd a lépéshosszad és így egy gyorsabb, hatékonyabb mozgásra leszel képes!

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X