Főoldal > MOZGÁS > 7 tipp, és úgy futhatsz, akár egy profi

7 tipp, és úgy futhatsz, akár egy profi

alvásedzésfutásfutócipőfutóruhamozgásnyújtáspihenéssporttestedzés
0

Írta: and

Néha a futás egy jó időtöltés, máskor azonban igazi kihívás. Nem számít, hol

Néha a futás egy jó időtöltés, máskor azonban igazi kihívás. Nem számít, hol tartsz most a futásokat tekintve, a cél mindig az, hogy jobb legyél, mint tegnap.

1. Legyél következetes!

Ha abbahagytad a mozgást egy időre és szeretnéd visszanyerni a formád, a futás remek időtöltés. Ha szeretnél a következő szintre lépni az edzésekben, nagyon fontos, hogy következetes legyél! Nézz ki egy versenyt és kezdd el a tudatos felkészülést!

2. Figyelj a testtartásodra!

Azt szokták mondani, hogy futni mindenki tud. Ez lehet igaz, de nem biztos, hogy hatékony is lesz. Amikor futsz, figyelj a nyakadra, hogy a gerinced vonalában legyen, a vállaid ne legyenek megfeszítve, ne húzd fel őket, de ne is legyenek beejtve. Mozgasd lazán a tested mellett a karjaidat, ne kalimpálj, ne feszítsd meg őket.

3. Nem a ruha teszi az embert, de…

Ne félj, nem kell tízezreket költeni, de mindenképpen jó, ha okosan vásárolsz. Egy jó futócipő nemcsak a teljesítményed növeli, hanem a sérülésektől is megóvhat. Bármilyen trendnek megfelelő cipőt szeretnél (lehet puhatalpú, vagy minimál, keményebb talpú), előtte nézz szét a neten, informálódj és gyűjtsd tapasztalatokat, vagy kérd ki szakember véleményét a futóboltban.

futo2.jpg ()

4. A testednek üzemanyag kell!

Az üres gyomorral való futás könnyen ahhoz vezethet, hogy elfogy az energiád. De tele hassal nehézkesnek érezheted a mozgást. Ha energiabevitelre van szükséged, nézz valami szénhidrátban és fehérjében gazdag snack után! Ha nincs túl sok időt a futás előtt, mindenképp valamilyen gyors felszívódású táplálékot válassz.

5. Igyál vizet!

A jó hidratáltság kulcsfontosságú ahhoz, hogy jobb futó legyél. Ha nem iszol eleget a futás előtt és alatt, akkor könnyen kiszáradhatsz az edzés közben vagy után. Előfordulhat, hogy olyan rosszul leszel, hogy nem tudod befejezni az edzést vagy a versenyt – de ugye ezt nem akarod?

6. Legyen terved!

Nem arról van szó, hogy kötelességből csinálod, de a testednek segítség kell a fejlődéshez. Tervezd meg előre az edzéseidet, és juttasd változatos ingerekhez a testedet. Ha a kinti futás helyett néha elmész futópadon mozogni, az is javítja a kitartásod és növeli a tempódat is. Tervezz be néha ilyen futásokat, hogy javítsd a teljesítményed!

7. Csinálj többet, mint a futás!

Ne limitáld a mozgásodat annyira, hogy “csak” futsz! Nagyon sok módja van annak, hogy fejleszd magad más mozgásformákkal, mehetsz bátran erősítő edzésre, jógára, kettlebell-re, de a kerékpározás és az úszás is remek választás. És arra is figyelj, hogy minden futás után nyújts, és aludj eleget, hogy a tested regenerálódni tudjon.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X