Főoldal > MOZGÁS > Gyerek mellett sportolni? Nem kihívás!

Gyerek mellett sportolni? Nem kihívás!

edzésegészségenergiaétkezésgyerekmozgásreggelisport
0

Írta:

Teljes állás mellett a családról gondoskodni néha olyan, mintha másodállásban dolgoznánk, így a nap végére nem csoda, ha lemerülnek az elemek. Pedig csak egy kicsit kellene átstrukturálni az időbeosztásunkat ahhoz, hogy jusson időnk saját magunkra, a mozgásra. Mindezt úgy, hogy közben a családunkat sem szorítjuk háttérbe.

Kapcsolj ki, hogy rákapcsolj!

Tudtad, hogy a magyar lakosság kétharmada a napi tíz percet sem mozog? Igen, a rendszeres mozgástól egészségesebbek leszünk, a sportolás endorfint szabadít fel, meg persze legyünk fittek, szépek, csinosak. De amit sokan nem vesznek észre, az az, hogy a mozgás képes kizökkenteni a mindennapok mókuskerekéből, a fásultságból, stresszből, és egy olyan felszabadító érzést ad, ami képes előre lendíteni egy feladat, egy probléma vagy egy kritikus élethelyzet küszöbén. Ez az érzés pedig extra energiával tölti fel a szervezetünket és a lelkünket is, ami segít, hogy jobban teljesítsünk nem csak a munkahelyünkön, de családanyaként is.

Így szakíts időt magadra!

Szép elképzelés, hogy hetente háromszor menjünk el mozogni, de hogyan tudjuk ezt kivitelezni a gyakorlatban? Ott vannak például a hétvégék. Két napból egyen biztosan tudunk időt szakítani arra, hogy a gyerekekkel együtt sportoljunk. Amikor jó idő van, elmehetünk biciklizni a környékre, rossz időben pedig bármelyik uszodába besétálhatunk. Sőt, már olyan edzőtermek is vannak – nem csak Budapesten – ahol amíg a gyerekek úszás oktatáson vannak, anya bemehet az edzőterembe edzeni vagy kardiózni. Nehezebb dió a hétköznapok, de nem lehetetlen. Jelöljünk ki egy vagy két fix napot, amikor bármi történjék, elszakadunk kicsit a külvilágtól. Érdemes munka után rögtön edzeni menni, mert ha egyszer már hazaértünk, nincs az az erő, ami kirángathat minket a bejárati ajtón. Ha viszont a gyerekek még túl picik vagy nincs, aki vigyázzon rájuk, keressünk olyan termet, ami gyerekbarát. Így még a közös időt sem kell feladni, hogy kicsit magunkkal törődjünk!

csalad2.jpg ()

Reggelivel a nap végéig kitartó energiáért

Időhiány mellett másik klasszikus akadály a fáradtság: mert estére már mindenki fáradt. Ezt lehet a legkönnyebben orvosolni, például a helyes étkezéssel. Először is, soha ne hagyjuk ki a reggelit! „A reggelire kiemelten szüksége van szervezetünknek az éjszakai 8, de akár 12 órás nem evést követően. Ha kihagyjuk, többek között arra is számíthatunk, hogy egész nap fáradtabbak leszünk. Már a nap kezdetén fontos a kiegyensúlyozottságot szem előtt tartani, így reggelink tartalmazzon teljes értékű gabonából készült ételeket, állati eredetű fehérjével (pl. tej, joghurt), gyümölccsel vagy zöldséggel és sok-sok folyadékkal” – tanácsolja Kiss-Tóth Bernadett, a Nestlé dietetikusa. “Jó reggeli lehet zsírszegény tejjel (vagy joghurttal), valamilyen idénygyümölccsel, esetleg olajos magvakkal kiegészítve egy adag Nestlé Fitness reggelizőpehely zabbal és B-vitaminokkal, amelyek a szervezet energia felszabadításában is szerepet játszanak.”

Ami nekünk jó, az a családnak is jó

A mozgás elhanyagolását sokan tévesen fogják rá az időhiányra, mert néha csak arról van szó, hogy hajlamosak vagyunk bűntudatot érezni akkor, amikor nem a gyerekekkel, hanem magunkkal foglalkozunk. Tartsunk egy kis önvizsgálatot, hogy kiderítsük, mi az oka annak, hogy a család mellett úgy gondoljuk, nekünk nincs időnk (=nem jár) a kikapcsolódás. Ha arra jutunk, hogy a szeretteinket nem szeretnénk háttérbe szorítani, vigyük magunkkal az egész családot sportolni – mert ha anya lendületben van, a család is boldogabb.

Forrás: Comlab


További cikkeink a témában

turmixzsírégetés

Top 3 zsírégető turmix edzéshez

Írta:
13 napja 0

A mesterséges turmixokat igazi csodaszernek tartjuk, fogyaszt, vagy épp izmot épít, ráadásul nem macerás, csak fel kell oldani egy kis vízben vagy tejben, és már fogyasztható is. Azonban sokkal egészségesebb italt készíthetünk magunknak pár perc alatt, csak némi hozzávaló és egy botmixer kell hozzá.

Kövess Facebook-on!
X