Főoldal > MOZGÁS > Itt az igazság: A jóga nem is olyan egészséges, mint hiszed!

Itt az igazság: A jóga nem is olyan egészséges, mint hiszed!

fájdalomjógamozgássérüléssporttestmozgás
0

Írta:

A napjaink legegészségesebb mozgásformájának tartott jóga sokkal több veszélyt rejt magában, mint gondoltad volna!

Legalábbis egy friss tanulmány szerint, amit 200, legalább egy éve rendszeresen jógázó ember segítségével készítettek el. A kutatás kimutatta, hogy a vizsgált sportolók 60%-a rendszeresen szenved nyak-, derék- és tarkófájdalmaktól, 21 %-uk gyakori izomgörcsöktől és izomfájdalmaktól, 11 %-uk pedig ínhüvelygyulladástól és vállfájdalmaktól. Mindez pedig nagy valószínűséggel a jógának tudható be.

A szakértők szerint ezek a fájdalmak a túlzott megerőltetéstől, a kitartott pózoktól és a mozgás előtti nem megfelelő bemelegítéstől alakulhattak ki, de gyakoriak a rándulások, a ficamok és a csontok elmozdulása miatt létrejött gyulladások is. Mindez azt jelenti, hogy a jóga egyáltalán nem annyira egészséges, mint gondoltuk, sőt – még a testi épségünket is veszélyeztetheti!

Ezt a tényt az a 2016-os tanulmány is megerősíti, ami a jógaórákon szerzett komolyabb sérüléseket vizsgálja: 2001 és 2014 között több, mint 30 000 amerikai állampolgár kötött ki a baleseti ambulancián a csoportos jógaóra után – ez az arány pedig feltehetően csak emelkedett azóta.

24382089 - gorgeous young women practicing yoga and performing an extended side angle pose

Mindezek ellenére a jógát még mindig nem sorolták át a nagyobb egészségügyi kockázattal járó sportok közé, hiszen minden 10 000. gyakorlóra csak 17 sebesülés jut, ami sportoláskor elenyésző.

Az ortopédusok ezzel együtt óva intik a gerincbántalmakkal rendelkező pácienseket a jóga kipróbálásától, ahogyan a kismamáknak, a gyerekeknek, az időseknek és az ízületi bántalmakban szenvedőknek sem ajánlják ezt a mozgásformát. Aki viszont egészséges, azt semmiféleképpen nem térítenék el, hogy mert a jóga bizonyítottan csökkenti a vérnyomást és a rossz koleszterinszintet, ahogyan az alvásproblémákban és a depresszió leküzdésében is eredményesen segít.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X