Főoldal > MOZGÁS > 4+1 ok, amiért sose hagyd ki a lábnapot

4+1 ok, amiért sose hagyd ki a lábnapot

edzéserősítésizomláblábizommozgássportsúlyzó
0

Írta:

Ismerős az érzés, amikor remegő lábakkal hagyod el a termet, és alig jutsz el az öltözőig? Ha nem, fedezd fel te is a lábnap szépségeit!

A láb edzését nemcsak a nők, de a férfiak sem hagyhatják ki edzéstervükből. Ugyanis nemcsak az arányos testalkat kialakításában van hatalmas jelentősége, de a láb alapozza meg az általános fizikumot, fontos tartószerepe van. Íme, az 5 legfontosabb ok, amiért sose felejtsd el tested alsó részének edzését!

1. Egyszerre kardió és erősítő edzés

A legtöbb lábgyakorlat különböző mozdulatok kombinációjából épül fel, ezért lábnapokon az egyes izomcsoportok mind-mind bekapcsolódnak. A legalapabb gyakorlat, a kitörés például formálja a külső- és a belső combot, a feneket, sőt a törzsizmokat is aktiválja. Ráadásul az alsó végtagokat célzó feladatok felpörgetik a pulzust, így kardióként is funkcionálnak, miközben erősítenek. Emiatt nemcsak rendkívül hatékonyak, de segítségükkel időt is megtakaríthatsz.

2. Jobb teljesítményt eredményez

A lábnapok nemcsak arra jók, hogy izmosítják a lábat, illetve megfelelő tartást adnak a hátnak és a törzsnek, hanem arra is, hogy gondoskodnak arról a stabilizálásról, amelyre például a sikeres futáshoz szükséged van. Ha jobb eredményt szeretnél elérni a futásban, vagy akár az úszásban, akár a biciklizésben, egyértelműen meg kell erősítened hozzá a lábizmaidat is.

30861788 - side view of a fit young woman doing leg presses in the gym

3. Edzés közben és után is égeti a kalóriákat

A combizom a legnagyobb izomcsoportunk, így a láb edzése a legmegterhelőbb. Minél többet edzel rá, annál több energiát használ fel a szervezeted. Ez azt jelenti, hogy mindegy, milyen mozgásforma keretén belül bírod alsó végtagjaid munkára, lehet ez egy tempós séta vagy akár egy súlyzós edzés, automatikusan több kalóriát égetsz el közben. Nemcsak az izomtöbblet segít fogyni, hanem maga az edzés is: a többi erősítő tréninghez hasonlóan utóégető hatással is rendelkezik.

4. Megelőzi a derék- és hátfájást

Tudtad, hogy a hátfájás legyakoribb okai a gyenge stabilizáló izmok? Egyértelmű, hogy a jó testtartáshoz erős hát- és hasizmokra van szükség, de ennél jóval többről van szó. Egy célzott edzés, amely megdolgoztatja a fenék-, a csípő-, a térd- és a négyfejű combizmokat, képes megelőzni a hátsérüléseket, csökkenteni a már meglevő hátfájdalmakat, és remek gyógyírt nyújtani az ülőmunka fizikai gyötrelmeire.

+1. Az izmos láb igenis vonzó

Végül, de egyáltalán nem utoljára, az izmos láb nagyon szexi. És nemcsak a nőknél! Különösen a férfiak gyakran követik el azt a hibát, hogy kizárólag a felsőtestükre koncentrálnak, és elfeledkeznek a lábukról. Pedig a formás és izmos láb ugyanolyan hívogató a másik nem számára, mint a kigyúrt bicepsz.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X