Főoldal > mozgas > 7 tuti tipp, hogy újra motiváltan vágj bele az edzésekbe

7 tuti tipp, hogy újra motiváltan vágj bele az edzésekbe

edzésedzőteremenergiaétkezésfogyásmozgáspihenéssporttáplálkozászsírégetés
0 0

Írta:

Úgy érzed, elvesztetted az év eleji motivációdat? Nem vagy egyedül, januárban szinte minden fitneszterem tömve van lelkes sportolókkal, majd pár hét múlva a legtöbben feladják a rendszeres testmozgást.

Hogy mit tehetsz a meleg, kényelmes otthon csábítása ellen? A kifogások keresése helyett vesd be az alábbi trükköket! Hidd el, a fáradt, zsúfolt napok után a legjobb, amit tehetsz, az a mozgás és az általa felszabaduló endorfinok.

Variáld az edzésterved

Lehet, hogy szereted a futást vagy épp a party fitnesst, de az nem jó, ha örökösen csak ezt csinálod. A monotonitás ugyanis a motiváció elvesztésének az első számú felelőse. Próbáld ki a HIIT tréninget, a spinninget, a TRX-et vagy épp a deepWork-öt, hogy új lendületet kapj.

Keress egy jó csapatot

Akár edzőteremben, akár szabadban edzel, sokkal nagyobb lesz a motivációd, ha csapatban teszed azt. Ha a kalóriagyilkos vagy épp izomépítő mozgást ugyanis jó hangulatban végzed, garantáltan kikapcsolódássá, és nem kötelező kínszenvedéssé válik.

Tervezz a naptáradban az edzésekkel is

Mindegy, hogy az elektronikus, vagy a hagyományos naptárak híve vagy, ne csak a megbeszéléseket vagy épp a vizsgákat ütemezd be előre, hanem az edzéseket is. Így sokkal jobban be tudod majd építeni a testmozgást a napjaidba, és kevésbé keresed majd a kifogásokat, hogy miért nem fér bele a zsúfolt hétköznapokba.

fitness, sport, training, gym and lifestyle concept - group of smiling people exercising in the gym

Írd le, hogyan érzed magad edzés után

Ne csak az étkezéseidet naplózd, vezesd fel az edzéseket, sőt azt is, hogyan változott hatására a kedved. Így visszanézve nemcsak büszke lehetsz rá, mennyit mozogtál a héten, vagy az adott hónapban, hanem azt is látni fogod, hogyan képes feldobni a hangulatodat.

Vidd magaddal az új edzőcuccod

Már este készítsd be az edzőcuccod a táskádba, hogy reggel csak fel kelljen kapni, és ne használhasd kifogásként, hogy úgysincs nálad ruha. Ha már unod a régi, kinyúlt göncöket, vegyél pár színes darabot. Meglátod, alig várod majd, hogy felvehesd az újdonságokat!

Tápláld az energiád

A cukros és a feldolgozott élelmiszerek bármennyire is csábítók, nem a legjobb energiaforrások. Sőt, fogyasztásuk után egyenesen fáradt, rosszkedvű és ingerlékeny leszel, így a szervezeted kizárólag pihenésre szomjazik majd a testmozgás helyett.  Egyél minél több tápanyagdús gyümölcsöt és zöldséget, illetve figyelj a bevitt makrotápanyagok helyes arányára. Edzés után pedig egy banánnal, mogyoróvajjal és mandulatejjel megbolondított fehérjeturmix is jöhet, mint jól megérdemelt jutalom.

Légy kedves önmagadhoz

Végezetül nem feledd, hogy teljesen normális, ha egyes napokon tele vagy energiával, máskor viszont jobban esik a kanapén ülve sorozatokat nézni, mint az edzőteremben izzadni. Mindez tökéletesen rendben van, egészen addig, amíg a lazsálás rutinná nem válik. Ne ostorozd magad azokon a napokon, amikor nincs kedved mozogni! Bármilyen mozgásformát is űzöl, fontos, hogy megtaláld az egyensúlyt a sportolás és a pihenés között.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

edzésedzőterem

6 tipp, hogy motivált maradj

Írta:
4 órája 0 0

Nem találod a helyed az edzőteremben, vagy a futópályán? Bármennyire is szeretsz sportolni, egy idő után előfordulhat, hogy túl unalmasnak érzed a gyakorlatokat, vagy a teljesített kilométereket. Adunk hat ötletet, amivel továbbra is motivált maradhatsz és meg tudod csinálni az edzéstervedben szereplő feladatokat.