Főoldal > mozgas > Most kiderül, tényleg fogyaszt-e a gyaloglás

Most kiderül, tényleg fogyaszt-e a gyaloglás

edzésfogyásgyalogláskalóriakardiomozgássétasportzsírégetés
0 0

Írta:

A séta kétségtelenül a testmozgás egyik módja, ám sokan csak legyintenek rá, mondván, hogy tinglitangli, és a futás az igazi sport. Továbbá az eredményessége mellett felvetődhet az a kérdés is, hogyha gyalog megyünk az edzőterembe, az már beleszámít az edzésünkbe?

Utánajártunk, tehetünk-e sétával az egészségünkért, vagy csak áltatjuk vele magunkat.

A séta is hatásos kardióedzés

Akárcsak a többi kardióedzés és tevékenység, így a gyaloglás is elég intenzív ahhoz, hogy erősítse a szív- és érrendszert, extra kalóriákat égessen, javítsa a légzésfunkciót és az endorfinok termelésével messzire űzze a rosszkedvet. Természetesen az intenzitás nem mindegy: egy tempós séta sokkal hatékonyabb, mint egy nyugodtabb lődörgés.

A séta sokkal több kalóriát éget, mint gondolnánk

A sétával elégetett kalóriák száma függ a testsúlytól, az anyagcserétől, a tempótól, illetve attól is, mennyire sík talajon gyalogolunk. Átlagosan elmondható, hogy 1,5 km fürgébb sétával 100 kalóriát égethetünk el. Ha ezt tovább akarjuk emelni, célszerű hegyes, dombos vagy lépcsős területet választani, így akár 200 kalóriáig is felmehetünk. Természetesen, ha belejöttünk, célszerű a távot is növelni, így akár 500-800 kalóriát is ledolgozhatunk egy kis sétával, amely egy tökéletes edzés energiafelhasználásának felel meg.

45840274 - beautiful young and fit blonde woman walking on trail in the woods. workout outdoor.

Rendszeres sétával nagyszerű formába lendülhetünk

Ha nagy súlyfelesleggel küzdünk, vagy régóta nem sportoltunk, a séta nagyszerű kezdet lehet, hogy rendszeresen beiktassuk, illetve megszeressük a testmozgást. Kezdőként nem kell ezt sem túlerőltetni, fokozatosan emeljük a távot és az intenzitást. Mivel kardió mozgásnak számít, így hamarosan szemmel látható lesz az eredmény is, időről időre mérhetjük a változást, kilókban és centikben is. Ráadásul nem igényel anyagi ráfordítást, eszközt sem kell beszereznünk hozzá, sőt még sportruházatot sem. További nagy előnye, hogy időhöz sem kötött, nem kell a csoportos órarendhez vagy a személyi edző napirendjéhez alkalmazkodni, bármikor akad egy kis szabadidőnk, elindulhatunk napi sétánkra.

A séta természetesen nemcsak kezdőknek, újrakezdőknek, vagy nagy súlyfelesleggel rendelkezőknek ajánlható, hanem arra is kiváló, hogy kiegészítsük az edzéstervünket. Ha már heti kétszer-háromszor eljutunk a fitneszterembe, de ezt kevésnek érezzük, azonban nem tudunk még egy nap 60 percet áldozni a mozgásra az időnkből, bátran beiktathatunk plusz két napot, amikor mondjuk 20-20 percet sétálunk.

Összegzés

Ha fogyni akarunk, vagy egy kis plusz, ám nem túl megerőltető mozgásformát iktatnánk be a napjainkba, a séta kiváló választás lehet. Formába hozza a testet, sőt a lelket is. Ráadásul igazán büszkék lehetünk magunkra, hogy az online világból kimozdulva a természetben, sportosan töltjük el szabadidőnket.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában