Főoldal > MOZGÁS > Ezek az edzésformák garantáltan jobb kedvre derítenek

Ezek az edzésformák garantáltan jobb kedvre derítenek

egészséges életmódfitneszfittmozgássport
0 0

Írta:

A súlycsökkentés és az egészséges életmód elengedhetetlen feltétele a rendszeres mozgás. A rendszerességet azonban nehéz megtartani, ha olyan edzéstípust választunk, amelyben nem leljük örömünket. A következő sportoktól garantáltan függővé válsz, hiszen nem csak a karcsú vonalakat, hanem a fergeteges hangulatot is garantálják.

Ugi

Az ugi egy viszonylag új mozgásforma, amely a lábujjadtól egészen a fejed búbjáig minden porcikádat átmozgatja. A speciális labdával végezhető gyakorlatok általában egypercesek, amelyekkel akár a súlyzós edzések is kiválthatóak. A jó hangulatot a labda adta változatos gyakorlatok garantálják: rá lehet állni, ülni, súlyzóként használni, partnerrel pedig dobálva végezni a különféle változatos feladatokat.

Zumba

A zumbát hosszú  évek óta ismerjük már, azonban semmiképpen sem hagyható ki a listából. A zumba latin táncok és aerobik keveredése, de legfőbb ereje a zenében rejlik. Még egy hosszú, fárasztó munkanap után is sokkal nagyobb kedvvel vág bele a zumbaórába bárki, ha meghallja a latin ritmusokat. Nem mellesleg egy-egy alkalommal akár 600 kalóriát is elégethetünk, még akkor is, ha nem pontosan hajtjuk végre a gyakorlatot, csak sodródunk a vérpezsdítő ritmusokkal.

92917925 - happy people exercising zumba elements together in dancing class

Kangoo

Bár a kangoo sem egészen újkeletű sport, népszerűsége mégis töretlen. A kangoo cipőkben végzett edzés úgy adja át a mozgás örömét, hogy közben rengeteg kalóriát éget, hiszen akár 25 százalékkal több energiát használunk fel, mint normál aerobik közben. Ez az ugrálva szórakoztató mozgásforma ízületi problémákkal küzdőknek és túlsúlyosoknak is ajánlott, hiszen a speciális cipők nem terhelik az ízületeket.

Sh’bam

Aki szereti az intenzív, táncos edzésformákat, az a zumba mellett a sh’bamot is imádni fogja. Annyiban különbözik utóbbitól, hogy a sh’bam klubzenére, hiphopra és modern dallamokra építi a koreográfiát. Egy-egy óra felépítése azonban igen tudatos: alapos bemelegítéssel kezdődik, amit egy 45 perces intenzív tánc követ, de az óra végi nyújtás sem maradhat el. Testet-lelket felpezsdítő sport, könnyen rákap az, aki egyszer is kipróbálja.


További cikkeink a témában