Főoldal > MOZGÁS > 10 ok, amiért érdemes mozogni

10 ok, amiért érdemes mozogni

boldogsághormonedzésegészségfogyásizommozgássportsúlyzózsírégetés
0

Írta:

Talán már most is szeretsz sportolni, de ha nem, mondunk neked 10 szuper okot arra, miért is olyan szuper dolog a testedzés.

1. Fejleszti a memóriát

Egy amerikai kutatás szerint minden aerob sport (pl. úszás, kocogás, biciklizés) fejleszti a memóriát. Hogy miért? Ezek a mozgásfajták felgyorsítják a pulzust, ezáltal pedig javul az agy oxigén- és vérellátása, ami nagyban befolyásolja az emlékezőképességet.

2. Növeli az önbizalmat

Minden egyes elégetett kalóriától jobban fogod érezni magad – ezt kutatások bizonyítják. A testedzés tehát nemcsak azért fontos, hogy fizikailag a csúcson légy és leadd a felesleges kilókat, hanem azért, mert mentálisan is megerősíti a belső énedet.

3. Levezeti a stresszt

Minden egyes nap annyi bosszúságnak és idegességnek vagyunk kitéve, melyet mozgás nélkül csak nagyon nehezen tudnánk legyűrni. Oka van annak, hogy a világ legelfoglaltabb emberei is szakítanak időt a sportolásra, ez pedig az edzés stresszlevezető hatása miatt van. Ha sokat stresszelsz, irány a kondi!

4. Csökkenti a krónikus betegségekre való hajlamot

Ha hosszú, egészséges és boldog életet szeretnél élni, a testmozgás jelentős szerepet kell, hogy játsszon a mindennapjaidban! Heti háromszor 30 perc edzés nemcsak a kardiovaszkuláris megbetegedések esélyét, de a diabéteszre, a rákra, a daganatokra, valamint, a krónikus betegségekre való hajlamot is jelentősen csökkenti.

5. Erősíti a csontokat

Ahogy a nők idősödnek és átesnek a terhesség nehéz hónapjain, a csontjaik is veszítenek ellenálló-képességükből – sokkal inkább, mint a férfiak. Szerencsére az olyan edzésformák, mint a súlyemelés, a tánc, az úszás és a biciklizés jelentősen javítja a csontok állapotát, ezért nem érdemes elbagatellizálni a sportolás fontosságát.

50986764 - two young beautiful women working out in gym

6. Feltölt energiával

Talán furcsának tűnhet, hogy egy fárasztó edzés képes megsokszorozni az erődet, pedig így van! Azok, akik rendszeresen sportolnak, sokkal fittebben kezdenek neki a napnak, nehezebben fáradnak ki és ellenállóbbá válnak a betegségekkel szemben is.

7. Növeli a kreativitást

A dinamikus edzésformák bizonyítottan növelik a BDNF (brain-derived neurotrophic factor) növekedési faktor névvel ellátott agyi fehérjék számát, melyek fejlesztik a gondolkodást, növelik a problémamegoldó-képességet és növelik a kreativitást is.

8. Izmosít

Az izomzat nemcsak a feszes, tónusos külső miatt fontos, hanem azért is, mert általa sokkal több kalóriát tudsz elégetni – akkor is, ha semmit sem csinálsz! A sportolás a legegyszerűbb módja annak, hogy izmos legyél.

9. Boldoggá tesz

Rossz kedved van? Mozogj egy kicsit! A sportolás növeli az edorfin nevű boldogsághormon mennyiségét, de a boldogságérzetért felelős dopamin, és a nyugodtságért felelős szerotonin hormonok mennyiségét is stimulálja.

10. Fogyaszt

A fogyást és a zsírégetést nagyban befolyásolja, hogy egy nap hány kalóriát fogyasztottál el, illetve, hogy ebből mennyit sikerült elégetned. Ha nem hasznosítottad a bevitt kalóriák számát, hájpárnák és pluszkilók alakulnak ki a testeden – persze csak akkor, ha nem élsz aktív, mozgásszegény életet.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X