Főoldal > MOZGÁS > 8 mókás edzés, ami csak úgy falja a kalóriákat!

8 mókás edzés, ami csak úgy falja a kalóriákat!

boxevezéskalóriakerékpárlépcsőzésmozgássporttánctúraúszás
0

Írta:

Ha szeretnél élvezettel mozogni, és közben nagy mennyiségű kalóriát égetni, próbáld ki ezeket a mozgásformákat!

1. Ugrókötelezés

Biztos, hogy az egyik legjobb edzésfajta, a kalóriaégetésen kívül javítja a koordinációd, növeli az állóképességed és izmot is épít. Ha még soha nem ugróköteleztél, mielőtt belekezdenél, próbáld meg elsajátítani a technikát. Ha pedig profi vagy, próbálj ki különböző variációkat, hogy izgalmasabbá tedd az edzésed. Átlagos edzésintenzitással 10 kalóriát égetsz el percenként. 20 perccel kezdj, aztán ha magával ragad a mozgásforma, ki tudja, mikor akarod majd abbahagyni.

2. Úszás

Nem kell feltétlenül Hosszú Katinkának lenned, hogy úszhass. Egyetlen óra közepes intenzitáson végzett úszással átmozgatod az egész tested és 500 kalóriát égetsz. Úszásnál elég kicsi a sérülésveszély, és az ízületeket is kíméli ez a mozgás, ezért kiválóan alkalmas azoknak, akiknek ízületi vagy egyéb mozgásszervi problémái vannak.

3. Kerékpár

Pattanj nyeregbe és égess 700 kalóriát egyetlen órányi közepes tempójú bicajozással. A tekeréssel rengeteg kalóriát égetsz, ezen felül formálod a lábadat és edzed a szíved és a tüdőd. Bár a kerékpározás könnyűnek tűnik, mégis érdemes fokozatosan hozzászoktatnod magad a terheléshez.

4. Evezés

50 perc evezéssel körülbelül 500 kalóriát tudsz elégetni, függetlenül attól, hogy evezőgépen végzed a gyakorlatot vagy a nyílt vízen. Hogy sérülés és fájdalom nélkül evezhess, fontos, hogy figyelj a mozdulatok helyes végrehajtására, ehhez bátran kérd egy szakértő edző segítségét.

5. Lépcsőzés

A lift helyett a lépcső használata mindig jobb. Ha több kalóriát szeretnél égetni, illeszd be a lépcsőzést az edzésrutinodba. 500 kalória elégetéséért csupán 30 percig kell a lépcsőn fel s alá szaladgálnod.

6. Túrázás

El sem hinnéd, hogy az erdőben való gyaloglással milyen sok kalóriát égethetsz. Ha a barátaiddal teszed ezt, nem is fogod edzésnek érezni. Próbáld ki a hegyi túrázást is, amivel 50 perc alatt 500 kalóriát égethetsz.

7. Box

Ha harcias vagy, és szereted a küzdősportokat, vagy csak a feszültséget szeretnék kiütni magadból, próbáld ki a boxot. Állj össze valakivel, vagy használj boxzsákot. Figyelj arra, hogy az intenzív karmunka mellett a lábad is mindig mozogjon, mert így akár 700 kalóriát is elégethetsz egyetlen óra alatt.

8. Tánc

A tánc igazán szórakoztató formája a kalóriaégetésnek. Ha még eredményesebb szeretnél lenni, a zumba kombinálja a tánc és az aerobik mozdulatait. Ha hatékonyabb kalóriaégetésre vágysz, maximalizáld a tánc intenzitását, a kéz és a láb mozgását.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X