Főoldal > MOZGÁS > 7 ok, hogy miért jó a téli edzés

7 ok, hogy miért jó a téli edzés

edzésfitneszfogyásmozgássportszabadtértélwellness
0

Írta:

Számtalan oka van annak, hogy miért jó a téli szezonban edzeni. Mégis sokan hajlamosak feltételezni, hogy a tél a kikapcsolódásra, pihenésre, és a testmozgás hanyagolásának ideje.

Igazából télen még fontosabb az edzés, mert ilyenkor hajlamosak vagyunk többet henyélni a kanapén és többet enni a magas kalóriatartalmú ételekből. Nem csak a súlyodra nézve rizikós ez, de az egészségedre is. Eddz egész évben és élvezd az edzés nyújtotta előnyöket: nézz ki bombasztikusan, legyél egészséges, töltődj fel energiával és légy termékeny! Vess egy pillantást az alábbi listára, hogy miért is fontos szezontól függetlenül a rendszeres testmozgás.

1. Erősíti az immunrendszert

A rendszeres testmozgás erősíti az immunrendszert. Bár az egészséges táplálkozás nagyobb súllyal járul hozzá az immunrendszer megfelelő működéséhez, az edzés segít csökkenteni az influenza és megfázás esélyét. Csupán 10 percnyi edzéssel is óriási különbséget érhetünk el. Ha nem szeretnél reggelente futni, csinálj néhány felülést, vagy sétálj annak érdekében, hogy erősítsd immunrendszered!

2. Elégeti a fölösleges kalóriákat

A hideg hónapokban nincs is jobb, mint egy tál meleg, finom étel. Ennek okán több kalóriát viszünk be, mint amennyit elégetünk, és ha kihagyjuk az edzést, a test elraktározza, így zsírréteget képez, ettől pedig hízunk. Gondoljunk csak az ünnepekre, vagy a közelgő Valentin-napra, amikor többet eszünk, mint szoktunk. Ellenőrizd a téli súlygyarapodást és kezdj el felkészülni a nyári szezonra a rendszeres testmozgással!

3. Javítja a hangulatot

Télen roppant nehéz motiváltnak és vidámnak maradni. A téli lehangoltság boldogtalanná teheti ezt a gyönyörű évszakot. Nem is csoda, hiszen senki sem szereti a hideget és a szürke napokat. Az időjárást nem tudjuk megváltoztatni, de a hangulatunkat igen. A testmozgás az egyik legjobb módja, hogy javíts hangulatodon és elűzd a téli depressziót. A vizsgálatok azt mutatják, hogy az edzés serkenti a boldogsághormon, az endorfin termelését, amelytől még a legszürkébb napon is jobban érezzük magunkat.

4. Megtanít a váratlan helyzetek kezelésére

A téli szezon tele van meglepetésekkel (pl. lefagyott utak, ónos eső, hóvihar, lezárt erdei ösvények), de ne hagyd, hogy ezek az edzésed elvégzését akadályozzák! Légy kreatív és lásd meg a lehetőséget, hogy hogyan lehet szórakoztató módon edzeni otthon. Vagy találd meg a módját, hogyan lehet a szabadban szórakoztató és biztonságos módon mozogni. A síelés, korcsolyázás vagy a szánkózás remek lehetőségek kintre, bentre pedig ott az ugrókötelezés és a jóga. Ha megtanulod kezelni a váratlan helyzeteket, egész biztosan hasznodra válik más szituációkban is.

sporttelen2.jpg ()

5. Hosszabb életet biztosít

A hibernáció jó lehetőségnek tűnik, ám a sok alvás káros az egészségre és az életed megélésére. Ha túl sokat alszunk, az ugyanolyan káros, mint az alváshiány, de a túl sok idő a számítógép vagy TV előtt szintén rossz hatással van ránk. Az aktivitás a hosszú élet titka. Télen nem nagy a késztetés az edzésre, de ha szeretnél hosszabb, egészségesebb életet, meg kell találnod a módját, hogy a napi rutin részéve tedd az edzést.

6. Formában tart

A hosszú és vastag pulóverek ugyan elrejtenek télen, de nyáron nem hordhatod őket. A következetes testmozgás segít, hogy formában tartsd magad és a úgy élvezheted majd a tavaszt, hogy nem kell órákat rostokolnod az edzőteremben, hogy a bikini szezonra gyúrj. Formában tartani magad mindig okosabb döntés, mint egy hónap alatt szenvedve megválni a feleslegtől.

7. Segít megtörni a lustaságot

Télen igazán nem nehéz kihagyni egy-egy edzést. Még ürügyet is nagyon könnyű találni: rossz idő, megfázás, rossz kedv, nehéz nap, hideg stb. Nagyon fontos, hogy a kifogások gyártását minél gyorsabban megtörd! Miért ne pont télen? Fogd fel kihívásnak! Tedd szokássá az edzést évszaktól függetlenül!

Télen nem is vágyunk másra, mint összekuporodni a meleg szobában, befészkelni magunkat egy takaró alá, forró csokit inni vagy meleg levest enni. Azonban nem szabad megfeledkezni az edzésekről sem. Légy aktív és egészséges és élvezd ki e csodálatos évszak adta lehetőségeket!

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X